  • Data: 2020-09-18 12:27:19
    Temat: Re: Kolejny wypadek według tego samego scenariusza
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rk1rt4$n1n$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 18-09-2020 o 09:54, J.F. pisze:

    >No i napisałem to w pierwszym poście, ale wyciąłeś.

    nie, przeczytalem ten post - drugi widac.

    >A Ty masz z tym jakiś problem?

    Pierwsza czesc w ust 6 - "bez naruszania ustępu 9" ... czyli co - ust
    6 przejsc nie dotyczy ?

    >Tekst wkleiłem z pdf gddkia bodajże, więc nawet tłumaczyć nie
    >musisz...

    9.Pojazd nie powinien wyprzedzać innego pojazdu zbliżającego się do
    przejścia dla pieszych,wyznaczonego znakami na jezdni lub oznaczonego
    jako takie, albo pojazdu zatrzymanego bezpośrednio przed tym
    przejściem, lecz jechać z dostatecznie zmniejszoną szybkością
    umożliwiającą natychmiastowe zatrzymanie pojazdu, jeżeli pieszy
    znajduje się na przejściu.
    Żadne z postanowień niniejszego ustępu nie powinno być
    interpretowane jako uniemożliwiające Umawiającym się Stronom
    lub ich organom terenowym wprowadzenie zakazu wyprzedzania w
    określonej odległości od przejścia dla pieszych lub nałożenia
    surowszych wymagań na kierującego pojazdem, który zamierza wyprzedzać
    inny pojazd zatrzymany bezpośrednio przed przejściem

    Coz to za "żadne postanowienia niniejszego ustępu" ?
    Bo widze dwa - ze nie powinien wyprzedzać przed przejsciem, i ze
    "jechac z dostatecznie zmniejszona predkoscia".
    Ale przeciez nie szybciej niz pojazd obok, bo wtedy wyprzedzi.

    Wiec o co tu chodzi ?
    No i o ust 6 nie ma tu ani slowa, wiec chyba nie daje dyspensy na
    przejsciu.

    J.