  • 11. Data: 2009-02-14 17:58:47
    Temat: Re: Komputer z drugiej ręki - czy warto?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 14 Feb 2009 18:38:58 +0100, Animka napisał(a):

    > Do czego w sumie komputery są używane jak nie do grafiki, Worda i internetu?

    Dosyć trudno zrozumieć o co ci chodzi :) Może spróbuj jeszcze raz, na
    chłodno, wyłożyć swoje tezy. Na zacytowane pytanie jest prosta odpowiedź -
    jest podgatunek pecetów służący grajkom do grania. O takich kompach tu
    wszelako nie ma mowy, tylko o zwykłym desktopie w którym ważniejszy od
    szybkości procka jest np. rozmiar ekranu monitora.
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2009-02-14 18:04:39
    Temat: [OT] Re: Komputer z drugiej ręki - czy warto?
    Od: ant <a...@n...tld>

    Animka wrote:
    > Czyli np. do skonstruowania bomby to już taki jaki kolega sofu wymienił
    > nie nadawałby się?

    Animka, ja się zaczynam Ciebie bać, nie tylko Twoich słów.

  • 13. Data: 2009-02-14 18:26:43
    Od: "Michal" <b...@o...pl>

    > Ponizej przykladowa konfiguracja kompa za okolo 450 zł. Czy warto dac tyle
    > za tego kompa?
    >
    > ------
    > Fujitsu Siemens P320
    > Procesor Intel Celeron D 2800 MHz
    > Chipset Intel 915
    > Pamięć Operacyjna 1024MB DDR
    > Dysk Twardy 80GB SATA
    > Karta graficzna zintegrowana
    >
    > WOLNY PORT PCI-E Standardowy rozmiar karty graficznej !!
    > Karta dzwiękowa zintegrowana AC'97
    > Karta sieciowa zintegrowana intel 10/100
    > CD-Rom JEST CD (ale nie napisali jaki?)

    i warto i nie warto
    -nie warto bo to juz staroc a i procek slaby (zegar 2,8 nijak sie ma do
    chociazby core2 duo e4300 1,8)
    -warto bo i tak bedzie to jakis skok z p2 350mhz

    z drugiej strony dolozysz ze 3 stowki i zlozysz sobie cos nowego i o wiele
    bardziej wydajnego niz ten "firmowy"

    np:
    core2duo e4300 z allegro za okolo ~200 zl
    plyta jakas z cyklu wszystkomajaca np
    http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=14262&k
    atid=60 ~175 zł
    pamiec 2GB ~100zł
    siakis dysk ~400 gb - 200 zł
    buda nowa za 100 lub nawet ta ktora masz
    i wychodzi to 675-775 zł

    nowe, lepsze, wydajniejsze...
    niz jakas staroc "firmowa" no ale tam masz juz calosc zlozona
    a tu trzeba kombinowac podespoly...

  • 14. Data: 2009-02-14 19:22:59
    Od: "PP" <p...@o...pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Chciałbym kupic jakiegos kompa do pracy (troche grafika, Ms Office,
    obróbka
    > dzwieku ale nie profesjonalnie, jakies prostrze gry, internet). Wiem, ze
    sa
    > juz kompy z procesorami wielordzeniowymi, ale drogie raczej i mysle, ze i
    > tak bym ich nie wykorzystywal w pełni?
    > Chodzi jeszcze o to, zeby współczesne programy operacyjne chodzily na nim
    > dobrze, a jak wiadomo sa coraz bardziej kobylaste i skomplikowane
    (wymagaja
    > od kompa coraz więcej).

    A ja myślę że warto, na takim komputerze masz zwykle naklejkę Windows XP,
    czyli legalną licencję, pracowałem na gorszych i nie przyprawiało mnie to o
    depresję.
    CD wymienisz łatwo na nagrywarkę DVD jeśli jest standardowej wysokości,
    jedyny problem z markowymi komputerami to dedykowane pamięci z nietypowym
    timingiem, te ze sklepu za rogiem zwykle nie działają poprawnie.
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2009-02-14 22:27:41
    Temat: Re: [OT] Re: Komputer z drugiej ręki - czy warto?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    ant napisał/a:

    > Animka, ja się zaczynam Ciebie bać, nie tylko Twoich słów.

    LOL
    Nie umiesz napisać który komputer jest najlepszy do Worda, programów
    graficznych, gier? Wiadomo, że komputery są biurowo domowe i ci co tutaj
    pisują nie potrzebują komputerów do celów atomowych (to już inna branża).

    --
    animka

  • 16. Data: 2009-02-14 22:36:56
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Animka"
    >Nie umiesz napisać który komputer jest najlepszy do Worda, programów
    >graficznych, gier?

    Ależ oczywiście, że umiem. Mój jest do tego najlepszy. Z prostej
    przyczyny - mam go.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Z uwagi na poprawe jakosci swadczonych uslug
    `b K...@e...eu.org d' w dniu 04.12.2002 w godz. 07:00 - 08:00 mo-

  • 17. Data: 2009-02-14 23:08:33
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    O! To ja się podpisuję pod tym co napisałeś :-)

    --
    animka

  • 18. Data: 2009-02-15 11:32:13
    Od: RD <r...@g...com1>

    Michal pisze:
> [...]
    > i wychodzi to 675-775 zł
    >
    > nowe, lepsze, wydajniejsze...
    > niz jakas staroc "firmowa" no ale tam masz juz calosc zlozona

    Dołączę się do pytania. Szukam komputera do biura. Kuszą mnie oferty
    takiego sprzętu używanego z licencją Windows XP. Nie wiem, na ile ufać
    sprzedawcom z allegro. Niektórzy dodają płytkę recovery.
    W takim wypadku oszczędność jest o wiele większa niż ta, którą wyżej
    wykazujesz. W końcu system kosztuje, a tu w cenie sprzętu mam legalnego
    windowsa. Pytanie, na ile legalnego?

    Wydaje mi się, że sprzęt z P4 ok. 2,6GHz, 1GB ramu, dysk 40GB w
    sprytnej małej obudowie z licencją XP byłby dla mnie odpowiedni.

    Pozdr,
    Rafał

  • 19. Data: 2009-02-15 14:21:32
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    RD napisał/a:

    > Wydaje mi się, że sprzęt z P4 ok. 2,6GHz, 1GB ramu, dysk 40GB w
    > sprytnej małej obudowie z licencją XP byłby dla mnie odpowiedni.

    A ten?
    http://www.sklep.sck.com.pl/product_info.php/cPath/2
    1_63/products_id/5859
    Możesz zamówić do tego zestawu XP.
    COMPAQ PRESARIO SR2109.es Intel Pentium4 3.0GHz, 1024MB,
    250GB,NAGRYWARKA DVD+/-RW Double-Layer LightScribe

    --
    animka

  • 20. Data: 2009-02-15 17:20:50
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    ...>
    > Ponizej przykladowa konfiguracja kompa za okolo 450 zł. Czy warto dac tyle
    > za tego kompa?

    Jeżeli to bez systemu operacyjnego to nie warto - za taką cenę kupisz
    lepszy uzywany z systemem... np. pierwszy z brzegu:
    http://www.allegro.pl/item555430907_dell_gx280_2_8_h
    t_1024mb_80gb_combo_xp_pro_low.html

    --
    marfi