  • Data: 2022-02-12 23:15:30
    Temat: Re: Konfiguracja bezpieczników
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Nie tyle symetrycznego ile izolowanego. Po wojnie w wielu miejscach
    > były lokalne sieci zasilane z pobliskiej fabryki, a w fabrykach często
    > stosowano sieci izolowane. Dziś w zakładach przemysłowych często też
    > się tak robi, ale sieci izolowane raczej nie wychodzą na zewnątrz.

    Izolowanego w jakim sensie? Że pobliski generator zasilał sąsiednie
    domy? To chyba kwestia niezależna od zerowania jednego przewodu.
    Kiedyś się dowiedziałem, że w okresie międzywojennym na terenie
    Podhala było przeszło setka lokalnych elektrowni. Wodnych. Każda
    zasilała pobliski pensjonat. Potem w ramach powojennej elektryfikacji
    wszystkie je polikwidowano. Nie zastanawiałem się wcześniej, czy miały
    one wyjście symetryczne, czy jeden z przewodów był uziemiony. Penie
    z tym różnie bywało.

    --
    Jarek