    Date: Thu, 17 Feb 2022 20:49:52 +0100
    Subject: Re: Konfiguracja bezpieczników
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <suh8kp$u7i$2$jacekrut@news.chmurka.net>
    <620c313c$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <620c36d8$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <suir8r$esf$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    <620d4e37$0$6657$65785112@news.neostrada.pl>
    <sul5qj$flt$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    From: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.02.2022 10:51, Rutkowski, Jacek wrote:

    > Jak ten wyłącznik ma wykryć przerwę lub jeszcze gorzej niekontakt na
    > poziomie np 500V?
    Wyłącznik wyłącza, a wykrywa zabezpieczenie zanikowo-napięciowe czy
    jakoś tak to się nazywa, W każdym razie jak napięcie zaniknie to
    wyłącznik się wyzwala i do tego opadają odbieraki.
    Ale to nie służy do zabezpieczenia przed skutkami pękania szyn -
    przynajmniej nic o tym nie słyszałem.

    > Poważnie pytam bo przerwanie szyn poza badaniem jej ciągłości
    > po całej długości raczej jest trudne a znów pęknięcie
    > w dowolnym miejscu i z tego powodu odcięcie zasilania szczególnie
    > w zimę bardzo by sie nie spodobało pasażerom...

    Ale jak niby miało by się to stać? Pęknąć obie szyny (albo 4)?
    No to mamy wykolejenie albo katastrofę.
    Jeżeli przerwało by się połączenie a pociąg nie wykoleił się to pojedzie
    dalej - będzie zasilany z następnej podstacji.

    Szyny są połączone razem co kawałek wszystkie razem, a pomiędzy
    odcinkami są dławiki żeby odizolować AC i umożliwić pracę systemów
    sygnalizacji.
    Coś tam doczytałem o "przewodzie wzmacniającym", ale na pewno celem jego
    stosowania nie jest ochrona przeciwporażeniowa w przypadku pęknięcia
    szyn. Nie jest stosowany powszechnie.

    http://www.ikolej.pl/fileadmin/user_upload/wydawnict
    wa/Prace_IK/156.3_Kruczek_Konfiguracja_i_wymagania_d
    la_sieci_powrotnych.pdf

    --
    Mirek.