  • Data: 2010-11-23 03:43:16
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:4ceaeff0$0$22802$65785112@news.neostrada.pl...

    > Na ulicach tego pełno - łatwo poznać, bo trzeba prawie oczy
    > zamknąć przy mijaniu się z takim cudem :)

    Skąd pewność że to właśnie przeróbka na HIDa?

    > A tak z ciekawości, to jaki jest cel tej operacji?
    > Bo wygląda to na jakąś sztukę dla sztuki.

    Opisałem obok, w odpowiedzi dla Przembo...

    Dodatkowo mam w moim aucie wahania napięcia w instalacji,
    jakiś ekologiczny alternator, co ładuje akumulator tylko co jakiś
    czas, więc mam wahania w instalacji - czasem mam 13V, czasem
    12.5V i widać na lampach takie przygasanie co jakiś czas jak się
    jakiś wentylator od klimy włączy czy sprzęgło kompresora itp.

    Napisali mi tu na grupie że najlepszy sposób na takie wahania
    to kupić sobie właśnie konwersję HIDów z własnymi zasilaczami :-)

    > Będzie kiepski.
    > Te palniki nie mają tej samej geometrii łuku elektrycznego,
    > co ściśle określona pozycja żarnika w żarówce.

    Czym się różni ta geometria?

    > A w przypadku reflektorów, tu już były problemy w przypadku tańszych
    > żarówek które miały minimalnie nie taki żarnik, albo skazy na szkle bańki.
    > A w takich xenonach za 100zł to dopiero jakość wszystkiego zapewne będzie
    > tak "rewelacyjna" że nie będziesz wiedział czy jedziesz na mijania czy
    > drogowych ;)
    >
    > Dlatego zenony występują praktycznie tylko ze światłami soczewkowymi, bo
    > taki projektor ma dużo większą tolerancję na niedokładność źródła światła.
    > Reflektory z xeonami to rzadkość, a AFAIR kosztuje to wtedy jakieś chore
    > pieniądze.

    Lampy soczewkowe też mają przecież reflektor.