    From: slawek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Date: Tue, 23 Aug 2016 07:14:45 +0200
    <novb8b$o6o$1@node1.news.atman.pl>
    <57b42dc8$0$12543$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <57b4df5a$0$12559$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <57b6ce6b$0$12559$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Mon, 22 Aug 2016 20:03:47 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Zbiór przesłanek przydatnych w ocenie zdolności czytania ze
    zrozumieniem
    > mogłem teraz poszerzyć o przesłanki wskazujące na stopień opanowania
    > logiki formalnej.

    Cóż, jak mawiał ks. Tischner, jest trzeci rodzaj prawdy.

    Jeżeli jakiś cwaniaczek pisze "w Polsce ludzie nie lubią czytać" to
    jaki kwalifikator został użyty? Dla ułatwienia przemyśl sobie (masz
    na to parę dni, poszukaj, może Wikipedia, użyj Google) co oznacza
    zdanie "są w Polsce ludzie, którzy nie lubią czytać".

    I muszę cię zmartwić: jeżeli chodzi o czytanie ze zrozumieniem to
    najwyraźniej masz z tym bardzo duże problemy. Bo nie potrafisz nawet
    zrozumieć jaki jest temat dyskusji. Przypomnę: dlaczego oferta Orange
    dla firm SOHO jest pod wieloma względami mało atrakcyjna w porównaniu
    do oferty niby tego samego Orange dla osób fizycznych? W
    szczególności, co wynika ze specyfiki grupy, oczekiwać należałoby
    odpowiedzi skoncentrowanych na szczegółach technicznych.

    Zamiast tego mamy radosne gaworzenie nt. rzeczy zupełnie nie
    związanych z tematem.

    Wracając do logiki: oferta Orange zawiera, magiczny doprawdy zwrot
    "prędkość do X mega", gdzie X jest oczywiście jakąś wartością. Od
    tego ile wynosi X zależy wysokość opłat.

    Nie trzeba być geniuszem, ani ukończyć liceum Batorego w W-wie, aby
    sprawdzić: gdy X jest 600 megabitów na sekundę, to przy 9600
    kilobitów na sekundę Orange wywiązuje się z umowy. Ba, nawet przy
    okrągłym zero też. Jeżeli macie jakieś wątpliwości, to poczytajcie
    sobie co pisze Orange na stronie WWW.

    Oczywiście, sensownie byłoby gdyby w umowie wpisana była minimalna
    przepustowość. Ale zamiast tego jest maksymalna. Czyli Orange po
    prostu wpisuje że nie da więcej i zostawia sobie możliwość dawania
    mniej. Na pocieszenie: nie tylko Orange tak robi.