  • Data: 2021-03-15 18:25:28
    Temat: Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 15 Mar 2021 11:52:58 GMT, Krzysztof Gajdemski napisał(a):

    > Były podnoszone wątpliwości, czy holajza znalazła się w tekście we
    > właściwym kontekście. Dzięki dobrodziejstwu internetu można się jednak
    > dowiedzieć, że Mistrz niczego nie zmyślił:
    > http://bs-blog.clouds-forge.eu/index.php?post=2012_0
    8_07_0_Glos_w_sprawie_holajzy

    To ja mam pytanie poboczne - w technice radiowej stosuje sie tzw licę
    - to jest przewod z wielu cienkich drucikow wzajemnie izolowanych.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lica

    Lica ... skad taka nazwa ?

    Po angielsku: Litz wire
    https://en.wikipedia.org/wiki/Litz_wire

    Kto to byl ten Litz ?

    Podaja zrodloslow niemiecki.
    https://de.wikipedia.org/wiki/Hochfrequenzlitze

    Tyle, ze samo Litze
    https://de.wikipedia.org/wiki/Litze_(Elektrotechnik)

    to jest polska "linka" - przewod z cienkich drucikow, nieizolowanych.

    Jak to sie zakrecilo ?

    J.