  • Data: 2020-08-17 13:23:47
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 17.08.2020 o 10:57, T. pisze:
> [...]
    27869492359) -

    Bez klimy w to lato ?

    > Generalnie mocno wydłuży podróż agregat ok. 10 kWh - cena rzędu 5
    > tys. zł. Problemem mogą być wymiary - trzeba by dobrać odpowiedni.
    > Sądzę, że

    Ja tam mysle, ze raczej 20kW - chcialbym te ~120 pojechac.
    No chyba, ze zoptymalizowali naped i wystarczy 15kW ...

    Sobie poradza,

    >Czy są jakieś auta działające na tej zasadzie? Że spalinowy silnik
    >tylko dostarcza prądu?

    Lokomotywy, czasem statki, niektore ubooty.

    Chodzi mi po glowie ze byl taki model samochodu z opcjonalnym
    agregatem, ale w kolejnej wersji juz skreslili.

    >Bo te wszystkie hybrydy z wtyczką mają normalne skrzynie biegów
    >przenoszące napęd z motoru spalinowego na koła bez pośrednictwa
    >elektryki...

    Tak nie calkiem - bo np Toyota czesc mocy przenosi elektrycznie ...
    Mam dziwne wrazenie, ze mozna by dac prawie normalny naped z przodu,
    elektryczne silniki w tylnych kolach, i miec mozliwosc jazdy po
    miescie tylko elektrycznie z ograniczona moca, ladowanie w trasie
    przez opony, naped AWD w terenie (na chwile), dodatek mocy przy
    wyprzedzaniu ...

    J.