-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Ladowanie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <5f365f60$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
<5015485430$20200815001541@squadack.com>
<5f3a156b$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<5f3a467a$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<20200817110913.404793c5@mateusz>
<5f3a522f$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
<7ve5e1luwozz$.dlg@myjk.org>
<5f3a8ae2$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
<p5rxhze5rbjt$.dlg@myjk.org> <rhe5gu$516$1$horizn@news.chmurka.net>
Date: Mon, 17 Aug 2020 21:05:43 +0200
Message-ID: <y...@m...org>
Lines: 41
NNTP-Posting-Host: 83.6.198.220
X-Trace: 1597691143 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 541 83.6.198.220:65511
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2680
X-Received-Body-CRC: 2538695114
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682789
[ ukryj nagłówki ]Mon, 17 Aug 2020 15:51:10 +0100, K
> Nie oszukujmy sie, rozwiazanie oparte o dlugo ladujaca sie baterie,
15 minut 20-80% co daje 300km zasięgu to nie jest długo.
> ktora stosunkowo szybko ulega degradacji
Nie ulega wcale tak szybko, po 500tkm nadal baterie w Teslach mają ponad
85% pojemności. To nie są baterie jak w komórkach czy laptopach -- znaczy
są, ale są znacznie lepiej chronione bo aż tak nie trzeba dbać o gabaryty
(pojemność) a i widać użytkownicy wcale tak dużo pojemności nie potrzebują
aby się sprawnie przemieszczać -- wyjaśniając, pracują w optymalnych dla
siebie warunkach, w przeciwieństwie do baterii w laptopach i telefonach
pakowanych do 100% i rozładowywanych do cna.
> i nie nadaje sie do recyklingu
Oczywiście że się nadaje. Ale zanim zostanie poddana recyklingowi, po tym
jak przestanie być użyteczna w samochodzie, to jeszcze długo posłuży w
innych zastosowaniach (np. powerbanki).
> powinno byc potraktowane jako ciekawostka, a nie trafic na masowy rynek.
Nie powinny trafić na rynek trutki spalinowe, co trzeba było je poić
ołowiem, wyjątkowo szkodliwym dla ludzi, żeby mogły się mierzyć z
ówczesnymi elektrykami.
> Infrastrukture do ladowania pomijam bo to raczej problemy lokalne i
> stosunkowo latwo dajace sie rozwiazac.
W końcu coś pozytywnego i sensownego napisałeś.
> Ogniwa paliwowe to bedzie to i to w perspektywie najblizszych 5-10 lat.
Tak twierdziła Toyota -- a teraz ta firma po cichutku produkuje EVy żeby
nie zostać z ręką w nocniku.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 17.08.20 21:51 PiteR
- 18.08.20 03:45 RadoslawF
- 18.08.20 04:06 Cavallino
- 18.08.20 04:07 Cavallino
- 18.08.20 08:26 Mirek Ptak
- 18.08.20 09:43 T.
- 18.08.20 09:43 K
- 18.08.20 10:17 J.F.
- 18.08.20 10:48 K
- 18.08.20 13:11 Cavallino
- 18.08.20 13:14 Cavallino
- 18.08.20 13:16 Cavallino
- 18.08.20 15:43 Myjk
- 18.08.20 15:45 Myjk
- 18.08.20 16:18 K
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=