    From: K <n...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ladowanie
    Date: Thu, 20 Aug 2020 12:42:35 +0100
    <rhjtnk$doa$1$horizn@news.chmurka.net>
    <rhk4sp$hu9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rhlaoo$7tg$1$horizn@news.chmurka.net> <68xhv355bxrv$.dlg@myjk.org>
    <rhlkls$d0q$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>

    On 20/08/2020 12:13, Myjk wrote:
    > Thu, 20 Aug 2020 11:52:43 +0100, K

    > Ja nie mieszkam w bloku nie dlatego że jest małe, tylko dlatego że mnie
    > ludzie swoją samolubnością i hałaśliwością irytują. W domu mam względy
    > spokój, bo sąsiedzi min. 30m dalej.

    > Ale trzeba poświęcić więcej czasu niż szczając pod siebie gdzie stoisz.
    > Musisz iść na kompromis i robisz to by nie wyjść na buszmena. W przypadku
    > EV nie pójdziesz na kompromis poświęcenia czasu aby siebie i innych nie
    > truć (zanieczyszeniami i hałasem), a to zwyczajnie dlatego, bo jazda
    > smrodem spalinowym nie jest (jeszcze?) postrzegana jako buszmeństwo.

    Nazwij kogos buszmenem bo jezdzi spalinowym - to jest argument za kupnem
    elektryka. Nie wspomnij o tym ile procentowo energii elektrycznej nadal
    nie jest pozyskiwana z OZE. Przemilcz generatory diesla bez dpf-a,
    ad-blue zasilajace ladowarki. Ja nie jestem przeciwko elektrycznym jako
    takim tylko dzisiejszej technologii, ktora akurat mnie drazni przez ilos
    c kompromisow na ktore bym musial isc. Nie widze siebie planujacego
    1000km trase w stylu: tu sie zatrzymamy na siku(ladowanie) bo znam
    dyrektora karitasu, tu naladujemy bo mam punkty z karty skarbonki do
    wykorzystania, tam znowu na siku(ladowanie) ale tylko na 10 minut bo
    drogo, tu cos zjemy(naladujemy), itp.

    > No beton. :P Jaka znowu godzinna przerwa, przecież 100km zasięgu się ładuje
    > JUŻ TERAZ w ciągu 5 minut. Że nie w tym akurat aucie to fakt, ale to auto
    > nie było do tego stworzone -- tylko do jazdy po mieście. Fakt jednak że DA
    > SIĘ nim przejechać znacznie dalej i nie wymaga to jakichś nadzwyczajnych
    > wyrzeczeń, większych niż zbaczanie co siku do toalety -- na co się marnuje
    > wielokrotnie więcej czasu.

    No wlasnie 5minut sie laduje aby przejechac 100km, ale nie ten akurat.
    Wiekszy potrzebuje wiecej czasu, ale i maly i duzy nie moze jechac ze
    stala predkoscia pow. 100kmh bo mu sie drastycznie zasieg zmniejszy i
    moze zajsc potrzeba, ze trzeba bedzie popierdalac z przedluzaczem po
    kempingach, PGR-ach czy karitasach. Poza tym, nie mow, ze co 100km
    robisz przerwe na siku bo to juz jest sprawa dla urologa ;)

    > No bo to auto miejskie! Chcesz autostradowe to sobie kup Teslę S/X/3 albo
    > inną KONĘ. No tak, zapomniałem, nie podobają Ci się...

    Tesla mi sie akurat podoba. Powstrzymuje mnie jej cena i dzisijesza
    technologia w kombinacji z infrastruktura. Owszem nadejdzie taki czas,
    ze bede jezdzil elektrykiem ale bedzie to zapewne elektryczny Arteon,
    Insignia, 508SW na ogniwa paliwowe tudziez na baterie o zasiegu 2000km z
    czasem ladowania 25min do 80%.