    From: K <n...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ladowanie
    Date: Thu, 20 Aug 2020 14:47:12 +0100
    <rhjtnk$doa$1$horizn@news.chmurka.net>
    <rhk4sp$hu9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rhlaoo$7tg$1$horizn@news.chmurka.net> <68xhv355bxrv$.dlg@myjk.org>
    <rhlkls$d0q$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <rhlnjc$ejo$1$horizn@news.chmurka.net> <10lcwiw6m2pdo$.dlg@myjk.org>

    On 20/08/2020 14:23, Myjk wrote:
    > Thu, 20 Aug 2020 12:42:35 +0100, K

    > To jest stwierdzenie faktu przez pryzmat tego co piszesz. Szkoda ci
    > marnować czas na ładowanie, choć nie marnuje to więcej czasu niż inne
    > rzeczy do których jesteś jako cywilizowany człowiek już przyzwyczajony. Nie
    > wiem jak Ci to inaczej wyjaśnić że ewidentnie szukasz dziury w całym aby
    > tylko wykazać że EV jest do dupy.

    No bo przy dzisiejszej technologii jest. Gdyby tak nie bylo 100%
    sprzedawanych auto byloby elektrycznymi.

    > Kwa, a ile OZE jest pozyskiwane na rzecz spaliniaków? ZERO było, ZERO jest
    > i ZERO będzie! Po co mam zatem o tym wspominać?

    Bo spalinowe na prad nie jezdza i nie udaja w ten sposob bardziej
    ekologicznych niz w rezultacie sa.

    > Generatory nie generują syfu tak jak silniki w samochodach, bo pracują po
    > pierwsze na stałym obciążeniu ciągle w optymalnych warunkach, po drugie nie
    > służą one zazwyczaj do zasilania samochodów, więc po co mam o nich
    > wspominać?

    Bo nadal produkuja "czysta" energie do tych elektrycznych. Moj diesel od
    marca wiecej stoi niz jezdzi bo pracuje z domu. Ninejszym stwierdzam, ze
    jest bardziej ekologiczny od elektrykow, szczegolnie tych do ktorych
    energia nie pochodzi z OZE.

    > I znowu szukanie dziury w całym. Z janosika korzystasz? Z innych gógle
    > maps? Aplikacje są do planowania, wyznaczasz trasę a aplikacja pokazuje
    > gdzie musisz się zatrzymać. Jak zaczynasz cisnąć jak wariat, to nawet
    > dopasują szybsze zużycie energii i przerobią odpowiednio trasę. Z karitasu
    > korzystać nie muszisz i tak płącąc w punktach do tego przeznaczonych jest
    > taniej niż spaliniakiem. Jak widać to jest tylko i wyłącznie kwestia
    > betonowego podejścia do tematu.

    No wiec moje betonowe podejscie polega na tym, ze nie lubie z podrozy
    trwajacej 3-4h robic wyprawy trawajacej 6-7h.

> [...]
    > mieście. Ty byś takiego nie kupił przecież, bo za mały jest. Ale większych
    > też nie kupisz, bo Ci się wygląd nie podoba, a jak się podoba to za drogo.

    > Znowu to samo, cena jest odpowiednia do oferowanych parametrów i komfortu
    > jazdy. Zestaw z nimi spaliniaka o podobnych parametrach i napisz ile taki
    > spaliniak kosztuje.

    > Infrastrutura w zaściankowej Polsce nie zapominaj dodać -- bo u nas takie
    > Pany w stosunku do zachodu, że na bezsensowne kompromisy nie idą.

    > Heh, no to już w ogóle parodia. Spaliniak ma przeciętnie 600km a EV musi

    Daj mi elektryka z zasiegiem 600km, ktorego "zatankuje" do pelna w
    10minut lacznie z sikaniem i bede go mogl ujezdzac ze stala predkoscia
    140kmh to sie zamkne. Gdzie wiadomo, ze 600km z 55l to jakas benzyna
    >2.0 ktora pali z 9l/100km czyli jadac grubo ponad 100kmh. Moja stara
    Vectra C 2.2 direct palila srednio 8.7l/100 przy 140kmh z tempomatem.
    Tak wiec, owszem elektryk z zasiegiem 2000km przy obecnym czasie
    ladowania ma sens. Z czego wiadomo, ze te 2000km to znowu z jakas tam
    predkoscia, latem najlepiej bez klimy.