  • Data: 2022-11-14 19:41:12
    Temat: Re: Ładowanie LiFePO4 zasilaczem
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14/11/2022 18:31, ToMasz wrote:
    > zakładając że prąd będzie drożał, a energia z baterii słonecznych jest
    > prawie za darmo, jak Ci finansowo wychodzi taki agm. jaka firma i czy ma
    > szanse na siebie zarobić przez całe życie?

    Zakładając że Rosjanie zatrują się salmonellą a Chińczycy utopią się w
    misce ryżu, jest sens utrzymywać jakieś wojsko?

    No więc wyjaśniam: UPS to takie urządzenie, któe używamy w sytuacji
    awaryjnej. Do zasilenia pompki, laptopa, maszynki do golenia czy
    podładowania telefonu, jak już ta elektrownia Sasina wyleci w powietrze.

    Jeśli sytuacja awaryjna zaistnieje, to koszty związane z tym, że kominek
    szlag trafi, z powodu zagotowania się wody, będą o wiele większe niż AGM.

    Wiec jeśli patrzysz na ubezpieczenie AC samochodu jako zbędna rzecz, bo
    przeciez nic się nie stanie, to rozumiem ten punkt widzenia, ale ja
    jednak potrzebuję do podtrzymania obiegu, zasilenia kompa, światełka itd
    itp.

    I oczywiście może nigdy prądu nie zabraknąc. Wtedy będzie miał pełne
    prawo zastanawiać się nad sensownością tej inwestycji. Ja mam już 20 lat
    samochody z AC i jeszcze ani razu nie korzystalem. A mimo to kupuje
    dalej. To z powodu posiadania defektu: wyobraźni. Straszna choroba.

    > pytam na serio, po ilu ładowaniach "widać" spadek pojemności i dalej po
    > ilu ładowaniach pojemność jest... znikoma, na 30 sekund pracy.

    Super. Będzie rozładowywany kilka razy w roku, kiedy muszę podtrzymać
    przez kilka h pracę pompy c.o. w celu chłodzenia kominka. W pozostałym
    czasie będzie naładowany w 100%. Idealne warunki do żelowych. Z 10 lat
    pożyje.