    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 10 May 2022 17:17:44 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ładowanie akumulatorów o co chodzi
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 10 maja 2022 o 08:15:40 UTC+2 Arek napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    > Znaczy się 7V bez obciążenia a 0,32A na zwarciu? Przy jakim napięciu?
    > Jaki? Stabilizator szeregowy czy transilo/zenerko-podobny
    > Napięcie na aku? Amperomierz między baterią FV a ogranicznikiem napięcia?
    > Czy już za
    > ogranicznikiem przed aku?
    > Chyba niezbyt korzystne dla akumulatorków. Ani do zera ani zwarciem.
    > Lepiej do 0,9V/ogniwo i kulturalnym prądem.
    > Też przy udziale ogranicznika napięcia jak wyżej czy bez niego?
    >
    > Może coś z poniższych:

> [...]
    Nie złość się ale Twoje pytania nie mają sensu. Jakie ma napięcie zwarta bateria
    słoneczna o małej mocy. Innego niż zero woltów nie ma prawa mieć. Ogranicznik nie ma
    prawa nic pobierać bo to ogranicznik równoległy i dokąd napięcie jest niższe niż ~4,1
    nie płynie przez niego żaden prąd. Podałem sposób w jaki rozładowalem akumulatorki
    żeby była jasność że były puste. Sposób rozładowania nie jest przedmiotem dyskusji.