    From: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie akumulatorów o co chodzi
    Date: Wed, 11 May 2022 14:21:14 +0200

    > Kilka w znaczeniu że wziąłem jeden i nie zadziałało, wziąłem drugi i tak samo nie
    działa potem trzeci itd. a trzy połączone szeregowo niklowo kadmowe się naladowaly. W
    stacjonarnej ładowarce która ma bajery w stylu prąd, napięcie , ilość wbitych Ah
    akumulatorki 18650 które nie ladowały się ze słońca ladują się i mają 1,2-1,5 Ah w
    zależności od tego który wzięty. Teraz jeden z tych akumulatorków z próby ładowania
    słońcem włożyłem do ładowarki bo się w papierosie rozładował. Ładowarka zaczęła go
    ładować prądem 150 mA i na rano bedzie naładowany i pokaże że ma z 1,2Ah wbite.

    Pozostaje wpięcie amperomierza bezpośrednio do ogniwa i sprawdzenie ile
    prądu wpływa do niego. Nie ma szans żeby panel produkował moc, balancer
    się nie grzał i akumulator się nie ładował.

    Miałem przez ok 10 lat układ z lampki solarnej z ogniwem NiCd wydłubany
    panel z przetwornicą, gdzie po wyjęciu 1 tranzystora przetwornica
    do zasilania LEDa działała cały czas.
    Prosty step-up na 1 tranzystorze oraz cewce.
    Zamiast LEDa wstawiłem akumulator od Nokii 3310 oraz dodałem diodę
    Zenera na 4,1V.

    Prąd ładowania w pełnym słońcu był na poziomie 5-7mA ale przez ok 10 lat
    starczało do zasilania ATMegi16 z RFM23B i DS18B20.

    Średni pobór prądu był pewnie <0,2mA...