  • Data: 2022-05-16 13:19:05
    Temat: Re: Ładowarki z azotku galu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 May 2022 13:07:24 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Nie mówię przecież, że to od talerzy gorąc buchał. Duża płyta utkana
    > scalakami TTL, do tego silniki o jednak sporej mocy.

    Az takiej sporej to chyba nie, bo duzo mocy, aby krecic talerzami nie
    trzeba.

    Aczkolwiek ... napedy dawniejsze, "pralki", mialy calkiem spory
    silnik. Jak od pralki :-)

    > Spotykało się wtedy zasilacze (impulsowe) w osobnych obudowach -- też
    > z wiatrakami. Sprawność uznawana wtedy za fenomenalną, z dzisiejszego
    > punktu widzenia wygląda tak sobie.

    No coz, miedzy 80% a 95% roznica jest niby spora, jesli chodzi o moc
    strat, ale patrzac na same liczby, to ja nie czuje az tak wielkiej
    roznicy.
    Realne te liczby, czy przesadzam ?

    > Moc około 150 W. Dzisiejsze ogromne zasilacze pecetów swoją moc oddają
    > tylko w porywach.

    Chyba, ze ktos dociaza swoj sprzet.

    > Komputer, który w danym momencie wykorzystwany jest
    > wyłącznie do pisania gupot na newsy, zapotrzebowanie na moc ma niewielkie.

    No ba, do laptopa mam zasilacz 45W.
    Dysku juz nie ma (tylko SSD), CD juz nie ma ...

    > W czasach XT/AT bieg jałowy chłonął znaczną część mocy zasilacza.

    Windows nie zatrzymywalo procesora, nawet w niskiej wersji 3?

    > Druga różnica jest taka, że dzisiaj prawie cała moc idzie w CPU/GPU.
    > Wtedy procesor i układ graficzny nie wyróżniał się spośród pozostałego
    > scalactwa.

    Dokladnie, ale przeciez RAM pracuje tez szybko, a pojemnosci ma duze

    J.