  • 21. Data: 2016-03-09 13:24:19
    Temat: Re: Laptop dla nastolatki
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > jest nastolatką w wieku późnogimnazjalnym. Jego wymagania i budżet:

    Znając życie i realia zwykłe laptopy konsumenckie nie wytrzymują kilku
    miesięcy w takich warunkach. W tej cenie poszukał bym raczej poleasingowego
    Panasonica Toughbook'a i obowiązkowo dysk SSD.
    http://allegro.pl/nowka-panasonic-toughbook-cf-30-mk
    3-ssd-4gb-win7-i6012736346.html

  • 22. Data: 2016-03-09 13:26:39
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Stregor" napisał:

    > znajomy chce kupić córce laptopa. Córka jest nastolatką w wieku
    > późnogimnazjalnym.

    Niech Twój znajomy przyśle swoją nastolatke do mnie. Ja ja przepytam i dowiem
    sie jakie ma oczekiwania :)

    Pzdr

  • 23. Data: 2016-03-09 13:32:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 marca 2016 12:14:01 UTC+1 użytkownik Stregor napisał:
> [...]
    > pracy na baterii jakiś też być musi, 1h nie wystarczy
    > 4. zastosowania - niby internet i edukacja, ale znając życie to i w gry
    > jakieś by chciała zagrać. Niekoniecznie najnowsze, ale dedykowana
    > grafika mile widziana.
    > 5. Jeśli SSD zamiast HDD, to 256MB, 128MB będzie zbyt mały
    > (empetrójeczki i inne takie gdzieś magazynować trzeba)
    > 6. Matryca 15'' (od siebie dodam - lepiej matowa, ale chyba to już
    > marzenia...)
    >
    > Znajomy wynalazł takie coś (sorry za "reklamę", nie pracuję w oleole :P)

    n-15-5558-i5-5200u-8gb-1tb-gf920m-w10-srebrny.bhtml

    > Osobiście bym mu polecał coś z SSD, ale w takim budżecie i przy takich
    > założeniach chyba będzie ciężko.
    >
    > Polecilibyście coś sprawdzonego i solidnego w tej cenie i przy tych
    > pieniądzach?

    Może zacznij od listy programów które mają na tym działać. Absolutnie wszystko co
    jest potrzebne gimnazjalistce w szkole może działać na najwolniejszym i najtańszym
    laptopie jaki da się znaleźć. Jeśli to ma być komputer do zabawy, to tu właściwie nie
    ma górnej granicy wymagań, trzeba sobie powiedzieć: to ma działać, a to nie musi.
    Polecam przyjrzeć się procesorom od AMD, z bardzo dobrą wbudowaną grafiką. Ale to
    pojęcie względne, wszystko zależy od rzeczywistych wymagań. Druga rzecz, to
    chłodzenie. Dzieciaki nie rozumieją że trzymanie laptopa na kołdrze w łóżku i granie
    w wymagające gry (żrące max prądu) to recepta na usmażenie zabawki. Ta zabawka musi
    po prostu być na to odporna. Aluminiowa odudowa, wloty powietrza z boku itd. To może
    być ważniejsze od wydajności procesora.

  • 24. Data: 2016-03-09 13:35:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-08 o 12:13, Stregor pisze:
> [...]
    >
    > http://www.oleole.pl/laptopy-i-netbooki/dell-inspiro
    n-15-5558-i5-5200u-8gb-1tb-gf920m-w10-srebrny.bhtml

    Jeszcze jeden aspekt, dotychczas w wątku nie poruszony: masakrycznie
    niska rozdzielczość 1366 x 768 pikseli.

    Jakąś MP3 da się posłuchać, ale Internetu to już wiele nie zobaczy...

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2016-03-09 13:48:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-03-09 o 13:22, Konrad Anikiel pisze:
    > Bo to nie nauka.

    A psycholog to naukowiec? :-)

  • 26. Data: 2016-03-09 14:02:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 marca 2016 13:48:44 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > A psycholog to naukowiec? :-)

    Psychologia to nauka, więc psycholog może być naukowcem (nie musi). Religia to nie
    nauka, więc katecheta nie jest naukowcem, chyba że to tylko fucha na boku, a w
    rzeczywistości taki człowiek jest naukowcem w jakiejś naukowej dziedzinie. Na
    przykład religioznawcą. Ale w polskiej szkole nie uczy się religioznwstwa, tylko
    katolickiej katechezy. A to nie jest nauka.

  • 27. Data: 2016-03-09 14:13:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-03-09 o 13:24, Doxent pisze:

> [...]
    > miesięcy w takich warunkach. W tej cenie poszukał bym raczej
    > poleasingowego Panasonica Toughbook'a i obowiązkowo dysk SSD.

    Ty to tak na poważnie ?

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2016-03-09 14:23:28
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu środa, 9 marca 2016 12:47:14 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Widać, że lewactwo i multi-kulti już ma wszędzie swoje macki...

    > Widać że moher dotarł na usenet.

    "Moher" to już nie obelga, obelgą jest dziś "lewak" :P

    > A czemu religia w szkole to przegięcie?

    > Bo to nie nauka.

    A co, ćwiczenia gimnastyczne?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 29. Data: 2016-03-09 14:34:52
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 marca 2016 14:22:41 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > A co, ćwiczenia gimnastyczne?

    Indoktrynacja.

  • 30. Data: 2016-03-09 16:51:40
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 09.03.2016 o 13:35, Adam pisze:

    > Jeszcze jeden aspekt, dotychczas w wątku nie poruszony: masakrycznie
    > niska rozdzielczość 1366 x 768 pikseli.
    >
    > Jakąś MP3 da się posłuchać, ale Internetu to już wiele nie zobaczy...

    a w czym to przeszkadza?
    rozumiem 800x600, ale 1366x768? Na co dzień z lapka z taką
    rozdzielczością korzystam i problemów nie zauważam.

    Łukasz