    Date: Sun, 7 Aug 2022 11:56:30 +0200
    Subject: Re: (Legalne) dekodowanie programów satelitarnych
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>

    On 06.08.2022 22:05, Janusz wrote:

    > Zapomnij, mam jeszcze karty na pic-ach które udostepniały kartę innym
    > dekoderom ale to bardzo kulawo działało a teraz już nie będzie działać
    > wcale, za darmo masz dvb-t na naziemnych kanałach ale potrzebujesz
    > antenę i dekoder.

    Generalnie urządzenie o którym mowa jest hybrydowe - posiada dwa tunery
    i obsługuje zarówno DVB-S2, jak i DVB-T/T2/C. Problem polega na tym, że
    po przejściu na DVB-T2 instalacja antenowa przestała odbierać cokolwiek
    poza TVP (której multipleks ciągle pracuje w starym systemie).
    Okazjonalnie udaje mi się przeskanować pasmo tak, że pozostałe kanały
    zostają znalezione. Raz nawet udało mi się coś obejrzeć, ale zaraz potem
    sygnał zniknął. Pewnie trzeba będzie przestawić albo przenieść antenę w
    inne miejsce. Odbiór telewizji satelitarnej działa perfekcyjnie wiec
    miałem nadzieję, że może uda mi się dostać do części z tych programów z
    tego źródła. Niestety - większość jest zakodowana, stąd pojawił się
    pomysł wykorzystania karty z IPTV. No cóż, wygląda więc na to, że nic z
    tego nie będzie.

    Nie żeby to było wielkim problemem, bo telewizję obecnie oglądam bardzo
    rzadko (właśnie dlatego tuner IPTV od dłuższego czasu leży
    niepodłączony) ale czasem zdarzało się, że rodzina prosiła mnie o
    nagranie czegoś i tutaj tuner okazuje się być przydatny.

    Teraz nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie: skoro standardową praktyką
    jest parowanie kart z dekoderami, to w jakim celu producent tego tunera
    wyposażył go w slot na karty? Czyżby były jakieś wyjątki od tej reguły,
    albo praktyka ta nie była powszechnie stosowana na całym świecie?