eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaLeżakujące SSD gubią po roku daneRe: Leżakujące SSD gubią po roku dane
  • Data: 2025-12-07 05:48:51
    Temat: Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>> Komputer już był, ale interfejsu ani programu nie miałem.
    >>
    >> I coś się finalnie okazało?
    >
    > O ile pamiętam, to moduł zapłonowy wymieniłem.

    Tzn. komputer?

    > Być może i w drugą stronę - odepniesz czujnik wału, a komputer
    > awaryjnie pojedzie na samym czujniku wałka.

    Nie odpali. Sprawdzałem.

    > W samochodach kiedyś wpadli, że może być iskra co obrót - ta nadmiarowa
    > nie przeszkadza, wtryskiwacze tez mogą pracować "nadmiarowo" - zresztą
    > były i wtryski jednopunktowe dla R4, były i wytryskiwacze łączone parami
    > - wiec czujnik wałka niepotrzebny.

    W niektórych motocyklach też tak jest. RoMan kiedyś tłumaczył, że
    większość energii idzie na tę iskrę, na którą ma iść, bo gazy tam, gdzie
    jest ta nadmiarowa, łatwiej jest zjonizować.

    >> Przyjmuje jakieś wartości domyślne, dla czujnika ciśnienia powietrza w
    >> kolektorze też. Hmm, teraz już nie jestem pewien, ale coś mi świta, że
    >> on chyba jeszcze potrzebuje dodatkowo TPS-a (czujnika położenia
    >> przepustnicy). W sensie że bez niego nie odpali. Ale chyba jednak nie.
    >
    > Bez TPS lub MAP lub MAF trudno dawkować paliwo - jakąś informację musisz
    > miec.

    No to ma sens. Bo skąd miałby wiedzieć, ile ma wtrysnąć. Więc może jednak
    musi być ten TPS.

    > W niektórych samochodach był chyba zawór, który utrzymywał stałą
    > różnicę ciśnienia między listwą a kolektorem.

    Tutaj jest zawór, który utrzymuje stałe ciśnienie na listwie. W sensie
    pompa sobie pompuje, a zawór oddaje nadmiar do baku. Choć dawno tego nie
    rozbierałem, to może mi się pomieszało i faktycznie wyrównuje z dolotem...

    > Ogólnie praca silnika w garażu to kiepski pomysł.

    To był duży garaż, a silnik odpalony na chwilę :)

    Była tam wentylacja, ale dostosowana do normalnych spalin a nie do czadu.

    BTW, czujnik czadu też był. Zaczął wyć jak wściekły (normalnie tylko
    ostrzegawczo pikał, jak za długo stałem z odpalonym silnikiem).

    > Mi się jakaś kiedyś obiła o oczy.
    > Empirycznie odszukać mapy może być trudno, zrozumiec znaczenie trudno,
    > zapisać nowe - jeszcze trudniej, chyba, że to wyjmowana kośc (EP)ROM.

    Nie takie rzeczy ludzie dekodowali :)

    >> Dokumentacja jest na pewno, a w tym konkretnym przypadku producentem ECU
    >> było Denso. Czy ECU już było zaprogramowane, czy może Denso dało tylko
    >> sprzęt, a soft napisało Suzuki, tego nie wiem.
    >
    > Denso może produkować ECU dla kilku róznych marek.
    >
    > I nawet jak to różne ECU, to koncepcja pewnie podobna.

    Na pewno, bo co tam więcej można wymyśleć... Tzn. pewnie można, ale to
    byłaby jakaś niewielka rewolucja. A tak, to wszystkie silniki działają
    podobnie.

    --
    Spotyka się dwóch Polaków. Dawno się nie widzieli.
    - Co tam u ciebie?
    - Sąsiad zarysował Lexusa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: