    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Date: Wed, 10 Feb 2010 16:21:56 +0100
    <hkk9ke$l09$1@news.dialog.net.pl> <hkkq06$5cl$1@news.supermedia.pl>
    <hkl0dg$ot8$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkm7mf$ei6$1@inews.gazeta.pl>
    <hkm9p5$94t$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkmbt7$8a$1@inews.gazeta.pl>
    <hkmi30$gmt$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkps26$sig$3@inews.gazeta.pl>
    <hkq2gd$gsh$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkskfe$gnj$1@inews.gazeta.pl>
    <1ovt0nzt86c10.1hhiebi18xvue$.dlg@40tude.net>
    <hku6t7$fqe$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>

    On 2010-02-10 13:51:19 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > No wiesz, słowo "multi" zobowiązuje. A w każdym razie powinno.

    No to brakuje jeszcze aparatu z 8 MPx i mikrofonu pojemnościowego
    (najlepiej 2 do stereo). Według mnie znacznie więcej sensu ma iPad bez
    kamerki, niż "multimedialne" telefony z 2 calowym wyświetlaczem.

    > No dobrze, więc jeśli MMS jest niepotrzebny to PO CO znalazł się jednak w
    > systemie? Ugięli się, powiadasz? Czyli komuś jednak było potrzebne.

    Jakaśtam grupa głośno marudziła, to dali, widać aż tak wiele ich to nie
    kosztowało. BTW w Stanach, które są głównym rynkiem Ejpla, MMSy u AT&T
    ruszyły gdzieś latem 2009.
    A jak tam u Windy Mobile, są już bezpłatne apdejty do nowszego systemu
    dla wszystkich, wnoszące nową funkcjonalność?

    > http://blogs.wsj.com/digits/2010/02/08/apple-managem
    ent-ipad-prices-could-change/

    Nie

    > no, wcale nie napisali.

    To teraz wysil się na zrozumienie co tam jest napisane i porównaj to z
    tonem i wydźwiękiem artykuu, do którego linka podałeś.

    > Czas pokaże jak to będzie. Tak czy owak, w kategoriach sprzętu do odczytu
    > tychże ebooków to iPad nie ma czego szukać w porównaniu z czytnikiem
    > Amazona.

    Tak jak Kindle nie ma co szukać na terytorium urządzenia do netu,
    oglądania filmów, czy drobnej produktywności. Tak trudno dostrzec, że
    te urządzenia nie są bezpośrednimi konkurentami, a ich funkcjonalność
    tylko częściowo się zazębia?

    > A tak swoją drogą, to część konkurencji umie czytać choćby standardowy
    > format PDF i wtedy trudno mówić o jakimkolwiek przywiązaniu do Amazona czy
    > innej księgarni.

    Ty pacz, zupełnie jak iPad!

    > No przepraszam:
    >
    > www - bez flasha?

    Da się, boli tylko czasami. Zresztą mam nadzieję (i nie tylko ja), że w
    tej kwestii Stefek się ugnie. Choć trudno mu nie przyznać racji pod
    wieloma względami w kwestii krytyki tej "fantastycznej" technologii.

    > praca z tekstem, nawet prosta - bez klawiatury?

    Na iPhonie da się, na większym urządzeniu raczej nie będzie gorzej.
    Autorzy powieści pewnie wybiorą inny sprzęt.

    > muzyka - to potrafi mój iriver, pewnie lepiej od dowolnego ipoda/pada a na
    > pewno taniej

    A coś więcej potrafi?

    > aplikacjie rozrywkowe - wychodzi na to, że to konsola będzie...

    Pewnie też.

    > I patrząc na to,
    >
    > iFart na przykład.

    Jeśli potrafisz za pomocą tej aplikacji zarabiać kasę, to zgłoś się do
    autorów, pewnie nawet zapłacą Ci za testymonial.

    > Można je brać tak jak ipada, ale potrafią więcej, więc nie wypadają gorzej
    > tylko lepiej.

    Większe możliwości, z których nie każdy (a de facto - tylko mniejszość)
    skorzysta?

    > Chyba że większe możliwości = gorzej, tak jak twierdzi św. Jobs.

    Większe ale nie używane możliwości tylko niekiedy bywają zaletą, a nie
    są nią permanentnie.

    de Fresz