  • Data: 2022-08-18 07:54:21
    Temat: Re: Luzy na łożysku
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-08-17 o 20:35, Wiesiaczek pisze:

    > Pod płaszczykiem prywatyzacji, inwestora strategicznego i innych pierdół
    > brali grubą kasę do prywatnych kieszeni. Dlatego właśnie powiesili
    > Leppera bo obiecał to ujawnić z trybuny sejmowej.
    > Mam Ci to rozwinąć czy sam skonstatujesz?

    Ja nie pytałem o rys propagandowy, tylko o konkretny przypadek
    fabryki łożysk z Kraśnika.

    > No to wytłumacz mi, co było do ratowania na przykład w zakładach
    > spirytusowych? Cukrowniach? Wyborowa sprzedawała się na całym świecie.
    > Sam byłem zdziwiony, gdy na początku lat dziewięćdziesiątych w
    > restauracji hotelu "IVORY" w Abidżanie podano mi bez problemu właśnie
    > "Wyborową". Była też "Żubrówka" do wyboru.
    > Zapewniam Ciebie, że również tysiące innych zakładów nie wymagało
    > "ratowania".

    Ale wymagały zarządzania albo kapitału albo czegoś jeszcze innego.
    A tego nie było.

    > Oczywiście doprowadzano celowo do bankructwa zakłady po to, żeby je
    > taniej sprzedać.
    >
    > A ten Twój "początek lat dziewięćdziesiątych" był okresem wyprzedaży
    > wszystkiego, media zostały przejęte przez obcych, propaganda euforycznie
    > zachwalała prywatyzację jako źródło dobrobytu, miał być inwestor
    > strategiczny, nowe technologie, i kupa innych pierdół.
    > Tylko często po roku taki inwestor zamykał zakład, ludzi wyrzucał na
    > bruk, zarobił na wyprzedaży maszyn i surowców i wynosił się.
    > Co więcej, internet dopiero się rozwijał i ludzie zanim się połapali o
> [...]

    Czyli normalne rynkowe przejęcie.
    Silniejszy kupuje markę i rynek i potem likwiduje, żeby
    sprzedawać swoje. Jak ktoś był za słaby, żeby
    to przeskoczyć, to znikał z rynku.