  • Data: 2023-02-09 21:48:28
    Temat: Re: MERA-400 i "złośliwe" zabezpieczenie a'la DRM
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 9 Feb 2023 20:57:22 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Thursday, February 9, 2023, 6:24:54 PM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Z tego, co pamiętam, to trzeba było książeczkę zostawić z dyspozycją
    > naliczenia odsetek i odbierało się ją po kilku dniach...

    Jakos tak, bo w okienku komputera nie bylo.

    Ale na zapleczu to jak myslisz, co sie działo juz w komputerowych
    czasach - ktos ręcznie liczył?

    > A nawet dwie Mery. Zadania też byly dwa - zastrzeżenia i wprowadzanie
    > danych do rachunków telefonicznych, w tym słynne karteczki z
    > międzymiastowej.

    Aaa, o centrali tlf piszesz.
    Ciekawi mnie, jakie komputery miały banki ..

    > [...]
    >
    > Tajne/poufne.

    Teraz to nawet trudno odszukac gdzie byl ten I oddzial.
    Kilka bylo w okolicach wroclawskiego Rynku, ale gdzie byl odpowiednio
    duży budynek?
    To tez czasem trudno powiedziec, bo sie widziało głowną halę, a
    zaplecze mogło byc rozbudowane.

    Choc w sumie ... zanim byly komputery, to musialy byc biurka i ludzie.
    Wiecej miejsca zajmują :-)

    Aaa - przy Wita Stwosza był
    https://polska-org.pl/509214,Wroclaw,PKO_Bank_Polski
    _I_oddzial_we_Wroclawiu_d_bank.html

    Duzy budynek, moglo sie zmiescic.
    A teraz sprzedany.

    > W Opolu GUS w 1981 roku instalował SeeChecka - wcześniej lata
    > pracowali na karkach i pracowicie je sortowali.

    Caly swiat pracowal kiedy bez komputerow.
    A my bylismy tylko jakies 10 lat zacofani :-)

    I nawet jak sie na swiecie pojawily komputery,
    to przeciez nie od razu wszedzie ...

    Przy czym w USA automatyzacja jakos lepiej szla, karty Holleritha to
    1890 ...

    A u nas ... PSPD mialo chyba byc przyszłoscią w latach 80-tych.

    Tylko ich 8" dyskietki ... moze i byly z Merą kompatybilne, bo do
    czegos te napędy musialy byc robione, a na pewno nie z Riadem czy
    Odrą.

    J.