  • Data: 2020-10-05 10:54:19
    Temat: Re: MPPT a generator wiatrowy
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.10.2020 o 07:58, M M pisze:
    > Z tego co czytam to prądnica musi mieć jakieś obciążenie - nie można tak po prostu
    odłączyć, co najwyżej zewrzeć by wyhamować. Akumulatory już są, typowe VRLA jak w
    zasilaczach UPS i siłownia telekomunikacyjna (3 równoległe zasilacze 230V / 54V 6A
    każdy, Ericsson jeszcze sprzed RoHS, czasami choć rzadko bywały na alle...), na
    której mogę trochę obniżyć napięcie by akumulatory były naładowane częściowo i mogły
    przyjąć jeszcze trochę energii. Ze względu na małą ilość miejsca na dachu rozważam
    panele hybrydowe "dwa w jednym" - fotowoltaika i grzanie wody, są takie choć chyba
    mało popularne. Do sieci oddawać mi się nie chce, ale mam ten praktycznie stały
    pobór na -48V DC.

    Musi mieć obciążenie żeby nie rozkręcić się za bardzo i żeby łopaty nie
    oderwały się z powodu siły odśrodkowej :)
    To łatwo zrobić na dodatkowym styczniku na napięcie większe niż napięcie
    używane do ładowania. Cewka podłączona do wyjścia generatora i na niej
    halogeny o dużej mocy lub grzałki na wolnym powietrzu.

    --
    pzdr, j.r.