  • 11. Data: 2011-05-08 22:04:15
    Temat: Re: MSI Radeon HD 6850 Cyclone Power Edition - temperatury
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-08 23:32, aL pisze:

> [...]
    > poza obudowę górnym slotem karty, w przypadku kart z systemem Cyclone
    > powinieneś posiadać wydajne wentylatory, które odprowadzą na zewnątrz
    > obudowy ciepło rozpraszane przez układ MSI. Bez tego tworzy się taki mały
    > piekarnik. Mam kartę MSI Cyclone z GTX 460 z tym samym systemem
    > chłodzenia i porównywałem jej temperatury w obudowie Chieftec Bravo z
    > dwoma standardowymi
    > wentylatorami 80 mm z boku i jednym 120 mm wylotowym i odczyty temperatury
    > były podobne do Twoich. Zmiana obudowy i lepsze chłodzenie skutkowało
    > spadkiem temperatur średnio o 20-25 stopni.

    Dzięki, ale nie sądzę, że zrobił mi się piekarnik w obudowie.
    Temperatura proca (core i5 2500k) około 37-38 stopni w idle. Przy długim
    graniu niewiele ponad 60 stopni. Gdyby był piekarnik, to proc też by się
    gotował. Dodam, że na proca mam chłodzenie Noctua z założonym adapterem
    Ultra low noise radiator (oboroty poniżej 900 na minutę). To chyba
    raczej przez to, że grafika jest w wersji OC, która gorzej sobie radzi z
    zarządzaniem energią (może bios karty niedopracowany). Przy pracy na
    pulpicie zegar GPU powinien być cały czas znacznie obniżony, a jest
    obniżany raczej nie często i na krótką chwilę, a tak cały czas chodzi na
    maksa. Na szczęście nie przekłada się to na wysoki pobór energii (komp
    bierze w idle przy włączonym tylko dysku systemowym około 90 W).

  • 12. Data: 2011-05-08 22:22:35
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2011-05-09 00:04, Leszek pisze:

> [...]
    > maksa. Na szczęście nie przekłada się to na wysoki pobór energii (komp
    > bierze w idle przy włączonym tylko dysku systemowym około 90 W).

    To faktycznie dziwne. Czy do Radeonów MSI również dodaje MSI Afterburner?
    Może to faktycznie kwestia problemów ze sterownikami/biosem lub softem MSI.
    Przykro mi, że nie jestem w stanie pomóc.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 13. Data: 2011-05-08 22:23:25
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-09 00:22, aL pisze:

    > To faktycznie dziwne. Czy do Radeonów MSI również dodaje MSI Afterburner?

    Tak, jest dodana płyta z tym softem.

  • 14. Data: 2011-05-09 00:10:37
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2011-05-08 22:50, Leszek pisze:

    > Używam najnowszego Chroma. Wróciłem do najnowszych Catalystów ATI.
    Najnowszy Chrome uzywa GPU dlatego jak masz wlaczona przegladarke to
    zegary ci praktycznie nie spadaja do niskich. Zrob test zamknij
    przegladarke i zostaw goly pulpit ide o zaklad ze bedziesz mial niskie
    zegary :) a po odpaleniu Chrome zaraz skocza...
    Ja mam Chiefteca Big Tower + Tagana BZ 800 (cooler Bequiet) + 3 coolery
    Bequiet i na procku Scythe Mugen 2 i jak mowie gdy uzywam przegladarki
    uzywajacej GPU (FF 4, Chrome, IE9) temp mam okolo 55C i cooler 47-52%

    Krzysiek

  • 15. Data: 2011-05-09 07:12:33
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-09 02:10, Tasiorsa pisze:

> [...]
    > Bequiet i na procku Scythe Mugen 2 i jak mowie gdy uzywam przegladarki
    > uzywajacej GPU (FF 4, Chrome, IE9) temp mam okolo 55C i cooler 47-52%

    Dziwne, tym razem zbadałem sprawę automatycznego obniżania taktowania
    nie w Catalystach, tylko patrzyłem na wskazania Real Temp 3.60
    odświeżane co sekundę. Okazuje się że gdy wyłączę pokaz slajdów tła
    pulpitu, napięcie i taktowanie GPU jest znacznie obniżone. Gdy pokaz
    slajdów jest włączony, Real temp też pokazuje, że te parametry są
    obniżane, tylko w chwili zmiany tła skaczą do maksymalnych wartości. Gdy
    wyłączyłem tła pulpitu i otworzyłem kilka stron w Chrome, też wszystko
    było obniżone, więc w przypadku tych kilku stron to nie Chrome
    podwyższał taktowanie. Zatem zarządzanie energią na tej karcie działa
    prawidłowo, natomiast nie zmienia to faktu, że temperatura w idle jest
    zdecydowanie powyżej normy -- 56 stopni przy wiatraczku na 47%
    (niesłyszalny), tylko parę stopni mniej przy wiatraczku na 55%.

    Jakoś muszę z tym żyć :-) Spróbuję jeszcze się pobawić afterburnerem,
    jeśli przyniesie to jakieś rezultaty, dam znać.

    Dzięki wszystkim,

  • 16. Data: 2011-05-22 08:11:53
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Zainstalowałem dzisiaj najnowsze Catalysty i teraz temperatury są
    zupełnie inne :-)

    W idle 40+ stopni
    A w grach, w których wcześniej było nawet do 90 stopni, teraz jest około
    70 :-)

    Ciekawe, czy przez jakiś błąd w sterach źle odczytywało z czujników, czy
    coś innego.