  • Data: 2023-01-30 15:54:33
    Temat: Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Jan 2023 09:16:39 +0100, heby wrote:

    > Ale ile to zer po przecinku w procencie używanych na świecie? Internet
    > ma magiczną moc eksponowania wyjątków.

    No ale jaką masz tezę?
    że nic nie grozi?

    Oby cie nie trafil wyjątek :-(

    > Latarka kupiona bez ogniwa. Wsadziłem własne, kupione specjalnie na tę
    > okazję.

    Moja z ogniwem.

    > Tam, nic nie ma, to ogniwo ma być zabezpieczone. Prawda taka, że na
    > kilkadziesiąt ogniw 18650, z zabezpieczeniami i bez, w róznym stanie,
    > jakie mam, jak na razie śladu nie ma po apokalipsie. Jakieś grzecznie
    > się zdegradowały i mniej więcej tyle. Większosć podpięta do jakiegoś DIY.

    A Delle sie zapalaly.

    > Nie ma to związku z temp 40 stopni powietrza. Za to wylot powietrza z
    > laptopa ma, sprawdziłem potem, koło 60.

    Telefon potrafi sie nagrzac dodatkowo :-)

    > Nie. Moto G6. Ale przecież mnie to nie ogranicza, parwda?

    > Zabezpieczenie prawdopodobnie na płytce telefonu. Zamiennik miał je
    > zintegrowane z baterią.

    Moze "niewymiennosc baterii" zaowocowala likwidacją jednego
    zabezpieczenia.

    > Rzecz w tym, że jak ktoś taką baterię wydłubie, to potem może spokojnie
    > kręcić filmy na YT "patrzcie, jakie wybuchowe baterie, nie wytrzymują
    > nawet 10A@30V!".

    Ale zagwarantujesz, ze poplynie mniej?

    W normalnych warunkach pewnie tak, ale jak sie trafią nienormalne ?

    > Ogniwa mają pełno elektroniki od strony ładowania. Ale od strony
    > wyciągania energii ani trochę. Najzwyczajniej, wystają grube druty.

    > Problem w tym, że jesli te druty się przetrą, to masz zwarcie i
    > potencjalnie pożar.

    Tak jest. Ale moze doszli do wniosku, ze jak sie zabezpiecznie
    zepsuje, to tez bedzie pozar :-)

    > Czy tam był bezpiecznik? Nie wiem, bezpiecznik mógł być mały, albo być
    > fikuśny typu cienka blaszka gdzieś głeboko. Ale elektroniki typu BMS nie
    > było, nie na odcinku tego 0.5 metra do silnika.

    Powinien byc jednak jakis monitor.
    Ile sekcji szeregowo polączonych w baterii?

    Pisales o drutach ... do zasilania roweru zasadniczo wystarczą 2
    druty. Jak jest ich wiecej ... moze jednak cos pilnuje rozladowania ?

    > Ale jakimś trafem głównie płoną chińskie zabawki. W sensie statystyki.

    > O ile nie zapomnisz wyłączyć na weekend.

    Tak jest, choc weekend to IMO troche malo.