    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mądra pani
    Date: Wed, 13 Jan 2021 20:27:24 +0100

    LordBluzg(R) wrote:

    > Kaja Godek dowodzi, że jej organizm nie posiada żadnego genu,
    > chromosomu, cząstki, niczego, która byłaby odpowiedzialna za mądrość :)
    >
    > https://img1.demotywatoryfb.pl//uploads/202101/16104
    70257_fyt5rg_600.jpg

    Choć jest i daleko do całokształtu poglądów pani Kai Godek, to nie
    bardzo rozumiem, co ona w tym konkretnym przypadku takiego palnęła.
    O płci biologicznej decyduje genetyka: wylosowało Ci się XY, siusiasz na
    stojąco, XX -- na siedząco, XXY itd. -- masz ostro przegibane.
    Statystycznie zdecydowana większość XY odczuwa pociąg do XX i odwrotnie.
    Jeśli nazwać tę większość normą, to inne konfiguracje są odstępstwem od
    normy.

    Dotąd wszystko się zgadza na poziomie faktów -- w zakresie cytatu nie
    widzę przypisania temu żadnego wartościowania moralno-etycznego, więc
    nie ma się z czym zgodzić lub nie zgodzić. Czy zaś istnieje cząstka
    biologiczna, która za orientację odpowiada -- nie mam pojęcia i raczej
    mało mnie to interesuje, ale jest to jakaś opinia w dyskusji. Postawiła
    jak najbardziej falsyfikowalną tezę, to niech się ze specjalistami spiera.

    Czy do wyśmiania tych opinii kluczowe jest, że wyraziła je akurat Kaja
    Godek?

    Pozdrawiam, Piotr