eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMagrailRe: Magrail
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.bof112.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Magrail
    Date: Thu, 9 Jan 2020 14:54:59 +0100
    Organization: Squadack
    Message-ID: <2184027704$20200109145501@squadack.com>
    References: <qv2laf$uf9$1@dont-email.me> <o...@t...home>
    <qv4gr4$dqd$1$opajak@news.chmurka.net>
    <2...@g...com>
    <20200108151524.2e315424@mateusz>
    <2...@g...com>
    <qv60ud$b4t$1$opajak@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: bof112.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
    posting-host="bof112.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.29.21.112";
    logging-data="4889"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Antivirus-Status: Clean
    In-Reply-To: <qv60ud$b4t$1$opajak@news.chmurka.net>
    X-Antivirus: AVG (VPS 200108-4, 2020-01-08), Outbound message
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-Comment-To: Pawel O'Pajak
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:749624
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Pawel,

    "Pawel \"O'Pajak\"" <"Pawel O'Pajak\" <pl.misc.elektronika>"> - taką
    kaszanę robi czytnik z Twoich cudzysłowów i oczywiście nie jest w
    stanie jej potem zinterpretować :(


    Thursday, January 9, 2020, 2:51:07 AM, you wrote:

    >> Ale jeszcze raz - energia elektryczna nie jest brana bezpośrednio (czy też jedynie
    przez pośredniczącą prądnicę) z silnika na paliwo ciekłe,
    > Zastanawiam się, dlaczego nie jest tak, że silnik spalinowy napędza
    > ładowanie akumulatora (i silnik elektryczny). Przecież spalinowy ma
    > największą sprawność w pewnym zakresie obrotów i nie jest to od 700 do
    > 5000, tylko zwykle w okolicach 2500. Można by wywalić całe przeniesienie
    > napędu od sprzęgła po dyfer.

    Dokładnie tak. Ale brak odważnego. Silnik spalinowy o mocy rzędu max.
    30 kW, pracujący w optymalnym zakresie obrotów, obciążony prądnicą
    ładującą normalny, pełny zestaw akumulatorów, który musiałby starczać
    na jakieś 200-250 km - powiedzmy 50 kWh. Taki akumulator mógłby bez
    szkody przyjąć energię hamowania z prędkości podróżnej - przy 90 km/h
    ostre hamowanie wymaga przyjęcia mocy rzędu 100 kW/tonę. Średnia moc
    30 kW z zapasem wystarczy do równej jazdy z prędkością autostradową.
    Silnik elektryczny o mocy szczytowej > 100KM/tonę dla sprawnego
    przyśpieszania i wyprzedzania.

    Taką hybrydę (oczywiście plugin) byłbym w stanie rozważyć jako
    alternatywę samochodu rodzinnego.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: