    Subject: Re: Mała garażowa firma z produkcją urządzeń.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LOLek <L...@m...pl>
    Date: Sun, 28 Feb 2021 21:52:51 +0100

    W dniu 28.02.2021 o 17:17, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Może ktoś się podzielić doświadczeniami? Zastanawiam się czy warto w to
    > uderzyć, pod kątem finansowym chyba tak, ale mnie interesuje ta częśc
    > papierowo-logistyczna i zderzenie z prawem z perspektywy kogoś kto robi
    > śladową ilość w wolnym czasie.

    Nie wiem jak recykling ale CE nie jest takie skomplikowane.
    Przeprowadzasz procedurę oceny zgodności czyli
    Określasz wymaganiom jakich dyrektyw musi spełniać urządzenie (zwykle
    EMC, jak zasilasz z sieci to LVD)
    Jeżeli nie możesz podpiąć pod żadną dyrektywę (np. produkujesz części
    elektroniczne, czy zwrotnice głośnikowe czy anteny pasywne) to nie
    możesz wystawiać deklaracji zgodności ani oznaczać wyrobów znakiem CE.
    Jak już określisz dyrektywy to określasz jakie normy zharmonizowane musi
    twoje urządzenie spełniać żeby udowodnić że jest bezpieczne.
    Patrzysz do norm, i badasz czy twoje urządzenie je spełnia czy nie.
    Możesz zlecić to na zewnątrz, jak masz urządzenie podlegające pod
    dyrektywę radiową to przeważnie musisz to zlecić na zewnątrz.
    Jak już masz wiedzę, że urządzenie spełnia normy to wystawiasz
    deklarację na te dyrektywy i normy a potem klepiesz CE na urządzenie i
    do klienta.
    Są wyłączenia np. zestawy do samodzielnego montażu itd..

    Podsumowując
    Jeżeli chodzi o EMC - w skrócie ma nie zakłócać i być odporne na zakłócenia.
    W dyrektywie LVD chodzi o to aby było bezpiecznie dla użytkownika (bo
    napięcie jest, czyli porażenie, pożar itp.).