  • Data: 2021-03-01 11:13:37
    Temat: Re: Mała garażowa firma z produkcją urządzeń.
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

    heby <h...@p...onet.pl> napisał(a):
    > No właśnie. Płacę kupujac je w Chinach?

    Co za różnica gdzie je kupiłeś? Podatek płacisz od sprzedaży.

    > Mówisz o działalności nierejstrowanej, czyli poniżej 50% płacy minimalnej.
    > Obejrzałem swego czasu przepisy, pomijając że to śmiesznie mała kwota, to
    > jest takie sobie.

    Napisałeś, że nie starczy na waciki i to nie jest dorabianie. Więc wspominam
    o nierejestrowanej. Określ dokładniej profil działalności i skalę. To też w
    kontekście CE.

    > Są hocki klocki z fakturami/rachunkami, są rózne i niejasne interpretacje
    > ZUSu, jest ograniczone do takiej która nie wymaga zezwoleń (montowanie
    > płytek wymaga?), można odliczyć od dochodu ale nie wiadomo co (chińskie
    > płytki?) itd itp. Troche to inna branża niż składanie długipisów ;)

    Mam od tego księgową i mi to wszystko ogarnia. Ja tylko zbieram faktury i
    wysyłam jej na koniec miesiąca i robię przelewy do ZUS i US. Nie
    potrzebujesz zezwoleń na lutowanie ale zadbaj o RoHS. Nie wiem po co Ci
    interpretacje ZUS. Jak masz jednocześnie UoP to płacisz tylko składkę
    zdrowotną.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/