  • Data: 2021-03-01 10:50:54
    Temat: Re: Mała garażowa firma z produkcją urządzeń.
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/03/2021 10:34, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Dlaczego miałbyś popełnić przestępstwo skarbowe?

    Wynika to z definicji DG.

    "Działalnością gospodarczą jest zorganizowana działalność zarobkowa,
    wykonywana we własnym imieniu i w sposób ciągły."

    a) zorganizowany: tak, mam lutownicę.

    b) ciągły: tak, robie 4 płytki na rok, w równych odstępach czasowych.

    > Skoro pytasz z
    > uczciwości obywatelskiej, to zakładam że będziesz płacić podatki od tych
    > płytek.

    No właśnie. Płacę kupujac je w Chinach?

    > Poniżej ok 1kPLN nie musisz
    > nawet zakładać działalności.

    Mówisz o działalności nierejstrowanej, czyli poniżej 50% płacy minimalnej.

    Obejrzałem swego czasu przepisy, pomijając że to śmiesznie mała kwota,
    to jest takie sobie. Są hocki klocki z fakturami/rachunkami, są rózne i
    niejasne interpretacje ZUSu, jest ograniczone do takiej która nie wymaga
    zezwoleń (montowanie płytek wymaga?), można odliczyć od dochodu ale nie
    wiadomo co (chińskie płytki?) itd itp. Troche to inna branża niż
    składanie długipisów ;)