  • Data: 2020-08-13 16:50:20
    Temat: Re: Małe Pi ale z dyskiem mSata/M.2
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-08-13 o 16:03 +0200, heby napisał:
    > Ok, czyli jednak relaksujesz.

    Się? Każdego dnia.

    > Zaś na wzór nowoczesnej technologi WiFi majacej już przeciez ponad
    > tydzień, nie wydaje Ci sie stosowne dodanie pola lutowniczego pod
    > gniazdko U.Fl skoro ono już tam prawie jest?

    Twórcy pewnie uznali, że mało komu będzie potrzebne. Wydawałoby się
    prosta rzecz, ale na upartego tak wymyślać można by bez końca, a
    miejsce na PCB przecież ograniczone. A że "prawie jest" - mogę się tylko
    domyślać, że komuś przy prototypowaniu było takie pole potrzebne. Mi w
    kodzie też zdarza się zostawiać jakieś kawałki czegoś, co jest
    nieaktywne ale co może mi się przydać przy pomiarach lub serwisie.

    > Widziałeś kiedyś jakiś *support* dla Pi od producenta?

    Producent jest od produkcji. Od supportu (mniej lub bardziej
    ograniczonego) jest channel.

    > supportem dla siebie. Nie gadaj od rzeczy że produkując kiepski
    > hardware ponoszą koszty jego supportu. Nie ponoszą. Mają to w nosie.

    Nie taki znów kiepski, skoro cały świat go chwycił.

    > Podobają mi się te "ostateczne argumenty" z okolic: jak Ci się nie
    > podoba silnik w samochodzie to zrób sobie własny! One są takie
    > niemożliwe do zbicia, takie przenikliwe i w ogóle cacy.

    Niejednokrotnie podkreślasz, że zrobiłbyś lepiej, sprawniej, fajniej i
    w ogóle - zatem masz do tego wiedzę i doświadczenie. Płytka PCB to nie
    samochód, nie potrzeba żadnej infrastruktury - wystarczy zaprojektować,
    wytrawienie zlecić chińczykowi a prototypowe elementy sobie w piecu
    zlutować. Jeden działający prototyp wystarczy, by pociągnąć tłumy.

    > Może to teraz właśnie jest "zrób sobie sam"? Grupy przeżywają jakąs
    > degradację skoro pełno tu szeryfów mających pretensję że ktoś
    > dyskutuje zamiast siedzieć cicho.

    Nie wydaje mi się, bym był tym z pretensjami.

    Mateusz