  • 1. Data: 2020-08-12 08:37:30
    Temat: Małe Pi ale z dyskiem mSata/M.2
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Pojawiło się coś wreszcie na rynku, co:
    a) wyglada jak Pi
    b) ma złącze dysku mSata/M.2
    c) kilka pinów gpio
    d) przyzwoitą moc obliczeniową
    e) "nie za miliony"

    ?

    Pojawiło mi się zagadnienie "pomiarowe" w którym muszę coś magazynować
    na dysku i do wyboru mam terminal x86 albo rzeźbe z Pi + dysk USB. Ale
    może coś nowego się pokazało ostatnio, nie śledze już tych setek płytek
    podobnych do pi. Widział ktoś z Was coś podobnego do Pi z miejscem na
    dysk ssd?

  • 2. Data: 2020-08-12 09:59:47
    Temat: Re: Małe Pi ale z dyskiem mSata/M.2
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/08/2020 07:37, heby wrote:
> [...]
    > może coś nowego się pokazało ostatnio, nie śledze już tych setek płytek
    > podobnych do pi. Widział ktoś z Was coś podobnego do Pi z miejscem na

    Ten wyglada, ze ma:
    https://shop.allnetchina.cn/collections/frontpage/pr
    oducts/rock-pi-4c-board-only-2-4-5ghz-wlan-bluetooth
    -5-0

    Zastanawiam sie nad zakupem ichniej obudowy do RPi 4 z czterema dyskami
    SATA i przeniesieniem na to Nextclouda, ktory teraz zzera prad w Dellu R420.

    Mozesz jeszcze porzezbic:
    http://mloduchowski.com/en/blog/raspberry-pi-4-b-pci
    -express/
    http://labs.domipheus.com/blog/raspberry-pi-4-pci-ex
    press-it-actually-works-usb-sata-gpu/

  • 3. Data: 2020-08-12 12:07:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2020 09:59, K wrote:
    > Ten wyglada, ze ma:
    > https://shop.allnetchina.cn/collections/frontpage/pr
    oducts/rock-pi-4c-board-only-2-4-5ghz-wlan-bluetooth
    -5-0

    Qrcze, może ja źle patrze, ale to złacze M.2 takie na odpi.. się. Nie ma
    ja tego dysku zamocować na płytce...

    > Mozesz jeszcze porzezbic:
    > http://mloduchowski.com/en/blog/raspberry-pi-4-b-pci
    -express/
    > http://labs.domipheus.com/blog/raspberry-pi-4-pci-ex
    press-it-actually-works-usb-sata-gpu/

    Ehhh, no właśnie tego chce uniknąć...

    Tak swoją drogą nie potrafie zrozumieć twórców Pi. Powinni wystawić na
    zewnatrz jak najwiecej interfejsów, przecież dodanie kilku ścieżek na
    pcb jest tanie.

    A to wszystko takie ... do dupy. Nawet sensownego bootloadera nie
    potrafili do dzisiaj napisać. Jakaś taka niemożność ogólna...

  • 4. Data: 2020-08-12 12:47:28
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 12.08.2020 12:07, heby wrote:
    oducts/rock-pi-4c-board-only-2-4-5ghz-wlan-bluetooth
    -5-0

    > Qrcze, może ja źle patrze, ale to złacze M.2 takie na odpi.. się. Nie ma
    > ja tego dysku zamocować na płytce...

    Ktoś dobrze to przemyślał - musisz potrząsnąć sakiewką drugi raz:
    https://botland.com.pl/pl/rock-pi/14535-m2-extend-bo
    ard-nakladka-ssd-m2-dla-rock-pi.html

  • 5. Data: 2020-08-12 12:51:50
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2020-08-12 08:37, heby wrote:
> [...]
    > może coś nowego się pokazało ostatnio, nie śledze już tych setek płytek
    > podobnych do pi. Widział ktoś z Was coś podobnego do Pi z miejscem na

    https://www.dfi.com/product/index/1455

    Adam Górski

  • 6. Data: 2020-08-12 13:08:28
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 12 Aug 2020 12:07:13 +0200
    doszła do mnie wiadomość <rh0f0j$rsk$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :
    oducts/rock-pi-4c-board-only-2-4-5ghz-wlan-bluetooth
    -5-0

    >Qrcze, może ja źle patrze, ale to złacze M.2 takie na odpi.. się. Nie ma
    >ja tego dysku zamocować na płytce...

    Glutomiotem.
    Dysk będzie dostawał termicznego kopa od procesora, ale pewnie trochę pociągnie.

    -express/
    press-it-actually-works-usb-sata-gpu/

    >Ehhh, no właśnie tego chce uniknąć...

    NanoPI M4 ma wyprowadzone PCI-e x2:
    https://www.friendlyarm.com/index.php?route=product/
    product&product_id=234

> [...]
    >
    >A to wszystko takie ... do dupy. Nawet sensownego bootloadera nie
    >potrafili do dzisiaj napisać. Jakaś taka niemożność ogólna...

    To miało być dla siedmiolatków do nauki programowania, starym prykom się spodobało i
    oglądają na tym Pornhuba oraz kociarskie filmy z YT(czasem nawet stawiają serwery).

  • 7. Data: 2020-08-12 13:15:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2020 12:51, Adam Górski wrote:
    > https://www.dfi.com/product/index/1455

    Miało być nie za miliony :/

    https://www.dfi-itox.com/estore/ghf51-bn-43r15-bundl
    e.html

    $333.

  • 8. Data: 2020-08-12 13:17:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2020 12:47, Zbych wrote:
    > Ktoś dobrze to przemyślał - musisz potrząsnąć sakiewką drugi raz:
    > https://botland.com.pl/pl/rock-pi/14535-m2-extend-bo
    ard-nakladka-ssd-m2-dla-rock-pi.html

    Co za druciarstwo.

    Dzisiątki zaspołów projektuje taki minikomputery i nikt nie wpadł na
    zamocowanie złacza M.2 w *poprawny* sposob? Nie wierzę :D To się nie
    dzieje naprawę...

  • 9. Data: 2020-08-12 13:33:56
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/08/2020 11:07, heby wrote:
> [...]
    >
    > A to wszystko takie ... do dupy. Nawet sensownego bootloadera nie
    > potrafili do dzisiaj napisać. Jakaś taka niemożność ogólna...

    A co jest nie tak z bootloaderem w RPi?
    Moze sie bootowac z karty SD, moze sie bootowac z USB. Druga opcja do
    niedawana nie byla dostepna dla RPi4 ale juz jest.

  • 10. Data: 2020-08-12 13:55:18
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    K <n...@e...com> napisał(a):
    > A co jest nie tak z bootloaderem w RPi?
    > Moze sie bootowac z karty SD, moze sie bootowac z USB. Druga opcja do
    > niedawana nie byla dostepna dla RPi4 ale juz jest.

    No jest, jak sobie ręcznie zainstalujesz i to na dodatek w wersji beta. To
    są jaja. Nie mówiąc już o tym, że w RPi3 nie było problemu, więc mamy do
    czynienia z regresją.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/