    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Maszt w Gąbinie, zasilanie żarówki
    Date: Mon, 07 Sep 2009 17:02:56 +0200

    Robbo pisze:

    > Znalazłem coś takiego i mnie zaciekawiło:
    >
    > http://totalizator2007.blox.pl/html/1310721,262146,1
    69.html?3
    > 2007/01/22 23:40:42

    Wiesz, komentarze w Internecie nie są nigdy dobrym źródłem informacji.
    Piszący mógł zwyczajnie spotkać się z tą samą wersję legendy co Ty i ją
    tam opublikować, dlatego nigdy samego faktu, iż ktoś x razy napisał coś
    w internecie nie można brać za potwierdzenie.
    Po drugie czy przypadkiem natężenie pola elektromagnetycznego nie jest
    odwrotnie proporcjonalne do kwadratu odległości? Nadajnik miał
    faktycznie wielką moc, ale jak blisko musiałaby się znajdować taka
    antena, aby numer z ŻARÓWKĄ przeszedł???

    Pamiętaj, że przy mocy 0,1 kW można co najwyżej pobudzić luminofor
    świetlówki do świecenia zbliżając ją bezpośrednio do anteny. ;)