    From: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Maszt w Gąbinie, zasilanie żarówki
    Date: Mon, 07 Sep 2009 18:25:31 +0200

    Użytkownik Robbo napisał:
    > Znalaz?em co? takiego i mnie zaciekawi?o:
    >
    > http://totalizator2007.blox.pl/html/1310721,262146,1
    69.html?3
> [...]
    > drugiej strony wpadli dawno ch?opi mieszkaj?cy ko?o najwiekszego nadajnika
    > d?ugofalowego na swiecie.Mam na my?li G?bin.Tam sta? maszt o wys. ok. 600m i
    > nadajnik o mocy jednego megawata.Drugi taki sam sta? w rezerwie.Ale niestety
    > wywo?ywa?o to zak?ócenia w pracy nadajnka i efekt by? taki ?e w okolicach
    > G?bina wszyscy mieli pr?d za darmo ?eby nie pod??czali zarówek korzystaj?c z
    > pote?nego pola elektromagnetycznego Radia Warszawa I.Z tego samego powodu
    > nie by?o metalowych siatek ogrodzeniowych w okolicy.Kopa?y tak pote?nie ?e

    No i urban legend zdemaskowana - wielka częstotliwość, nawet 227KHz (bo
    na takiej a nie na 225KHZ przez większa część swego żywota nadawał
    Gąbin) nie kopie - parzy co najwyżej. I jeśli siatka umieszczona w polu
    EM by parzyła to samo pole też nieźle by mieszkańców przypiekało - a nie
    słyszałem żeby pieczone kurczaki przypominali...

    --
    Darek