  • Data: 2021-02-25 18:16:32
    Temat: Re: Miejscowa konkurencja dla chińskich prototypów pcb
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-02-25 o 14:41, heby pisze:

    > O prototyp chodzi. Niech sobie kosztuje więcej. Produkcja, się zobaczy.

    My od zawsze korzystamy z Techno Service. Zaczęło się w latach 80-tych
    od tego, że byli po prostu przy akademikach, a potem jak coś sprawdzone
    i działa to po co zmieniać.

    Mają osobną ofertę na prototypy (mniej płacisz za uruchomienie, ale ich
    dokumentacja jest jednorazowa. Nie możesz zamówić wszystkiego co fabryka
    oferuje ale tylko kilka wariantów - np. płytki tylko 1,5mm lub 1mm.
    Parametry techniczne chyba tak jak przy normalnych zamówieniach -
    ścieżka/odstęp - 4/4 mils (nigdy nie próbowałem, ale anteny -
    kilkadziesiąt zwoi 6/6mils robiliśmy jeszcze w ubiegłym wieku i nie było
    problemów typu przetrawienia, czy zwarcia).

    Wykonanie w 5 dni roboczych, ale chyba za dopłatą można przyspieszyć.

    https://tspcb.pl/prototyp-tska/wybor-laminatu

    Jak wpisałem 2 warstwową płytkę 4x4 cm to mi wyszło 71.13 (60+11.13)zł
    netto. Możliwe, że 4x4 to jest minimalny rozmiar - czyli jak masz
    mniejszą płytkę to być może trzeba wpisać 4x4 a pliki wysłać tej mniejszej.

    W 2019 praktycznie co miesiąc mieli promocję "PCB-Day" zawsze to było w
    czwartek i najczęściej (dla prototypów) promocja polegała na tym, że
    koszt przygotowania był zamiast (jak w kalkulatorze 60zł netto) to tyle
    jaki był numer dnia w miesiącu dla tego czwartku (a to zawsze było
    gdzieś w połowie miesiąca).
    Czyli jak np. promocja była 11-go to taka płytka 4x4 kosztowała by
    11+11.13=22.13zł. Z tym, że nie wiem czy te promocyjne 11 to było
    brutto, czy netto).

    Wydaje mi się, że pod koniec zeszłego roku coś pisali, że wracają do tej
    co miesięcznej tradycji, ale nie śledzę i głowy nie dam.
    P.G.