  • 1. Data: 2021-02-25 11:42:24
    Temat: Miejscowa konkurencja dla chińskich prototypów pcb
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Muszę zrobić troche szybciej prototyp niż za 2 miesiące. To oznacza że
    nie mogę korzystać z *pcb*.cn. Jest coś w PL obecnie, co robi
    przeciętnej jakości płytki 2 warstwowe, bez fanaberii? Prototyp jest
    maleńki, wielkość paczki zapałek. Parametry mechaniczne bez znaczenia.
    Iteracji będzie kilka i chcę tanio. Moze być troche dłuższe czekanie
    jeśli to potani.

    Kiedyś było tak, że poniżej pewnego rozmiaru cena nie malała i to
    zrozumiałe. Ponieważ nie robiłem od kilku lat płyte w PL a konkurencja
    chinczyków robi swoje, czy obecnie gdzieś ktoś robi tanie, małe
    prototypy? To nie jednorazowy prototyp, poszła by produkcja na
    kilkadziesiąt/kilkaset jeśli wyjdzie.

  • 2. Data: 2021-02-25 11:46:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-02-25 o 11:42, heby pisze:
> [...]
    > chinczyków robi swoje, czy obecnie gdzieś ktoś robi tanie, małe
    > prototypy? To nie jednorazowy prototyp, poszła by produkcja na
    Przecież w jilpcb masz max 2 tyg a w allpcb 5-6 dni.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-02-25 11:55:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 11:46, Janusz wrote:
    > Przecież w jilpcb masz max 2 tyg a w allpcb 5-6 dni.

    Własnie jestem po tych kilku dniach z pcbway. Doszło po ponad miesiącu.
    Tak, zapłaciłem ekstra za przesyłkę szybką. Zawrócili gdzieś po drodze z
    przyczyn niejasnych i czekałem na ponowne nadanie.

    Jakoś nie ufam chińczykom w *tej* chwili. Mają jakies problemy
    logistyczne z paczkami i to nie jest moja opinia, tylko obserwacje
    innych, nawet niby szybkie przesyłki kurierskie utykają gdzieś, znikają,
    zawalają terminy. Podobno pocovidowy problem z transportem lotniczym i
    morskim.

    Ponadto wzbudził się we mnie duch patrioty ... Zamiast płacić 5x więcej
    za przesyłkę z chin wole zapłacić 2x więcej za produkcję w PL.

  • 4. Data: 2021-02-25 12:13:30
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    heby <h...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > To nie jednorazowy prototyp, poszła by produkcja na kilkadziesiąt/kilkaset

    https://www.prototypy.com/sites_pcbplugins/pcborder/
    58

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2021-02-25 13:48:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    heby wrote:

    > Muszę zrobić troche szybciej prototyp niż za 2 miesiące. To oznacza że
    > nie mogę korzystać z *pcb*.cn. Jest coś w PL obecnie, co robi
    > przeciętnej jakości płytki 2 warstwowe, bez fanaberii?

    No ale prostą płytkę z typowymi ustawieniami (zielona maska, brak
    pogrubionej miedzi itp.) CN Ci zrobi i dostarczy w tydzień. Bardziej bym
    się obawiał polskiego celnika.

    > Kiedyś było tak, że poniżej pewnego rozmiaru cena nie malała i to
    > zrozumiałe.

    No, 10x10cm w JLC. Gigant jak na obecne części SMD.

    > Ponieważ nie robiłem od kilku lat płyte w PL a konkurencja
    > chinczyków robi swoje, czy obecnie gdzieś ktoś robi tanie, małe
    > prototypy?

    Jak ostatni (dosłownie!) raz korzystałem z usług polskich firm, to one
    fanatycznie chciały od razu robić produkcję, zasypując mnie
    niepotrzebnymi materiałami w postaci klisz do naświetlarki i innej
    dokumentacji. Faldruk mi nawet wysłał dyskietkę, nie pisząc, gdzie mam
    ją sobie, za przeproseniem, wsadzić. U Chińczyka zamawiasz płytkę i
    dostajesz płytkę. Nawet nie wiem, czy oni płytki do prototypów w ogóle
    robią na kliszach, a nie poprzez bezpośrednie naświetlanie. To są
    potężne nowoczesne zakłady, a nie rodzima manufaktura.

    > To nie jednorazowy prototyp, poszła by produkcja na
    > kilkadziesiąt/kilkaset jeśli wyjdzie.

    Powoli, kilkaset do dalej ilości detaliczne dla Chińczyków. JLC dopiero
    powyżej 80 tysięcy sztuk prosi o kontakt... BTW, przy kilkuset sztukach
    możesz rozważyć montaż od razu u nich, też mają w ofercie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2021-02-25 13:59:45
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    heby wrote:

> [...]
    > logistyczne z paczkami i to nie jest moja opinia, tylko obserwacje
    > innych, nawet niby szybkie przesyłki kurierskie utykają gdzieś, znikają,

    No ale przecież to DHLem idzie, a nie "Chińczykami" z HK Post i Pocztą
    Polską jako podwykonawcą, która ostatnio komuś wrzuciła awizo do
    paczkomatu. W Germanistanie wyjaśniaj.

    > Ponadto wzbudził się we mnie duch patrioty ... Zamiast płacić 5x więcej
    > za przesyłkę z chin wole zapłacić 2x więcej za produkcję w PL.

    Optymista. Płytki z IMS produkcji polskiej kosztowały mnie 6x więcej w
    porónaniu z kolejną partią z Chin. A ze słowem "patriota" doskonale
    rymuje się inne słowo... Ale rozumiem, że siniaki z mojego tyłka do
    Ciebie nie przemawiają i koniecznie chcesz pozyskać doświadczenie
    poprzez skopanie własnego. Zatem powodzenia życzę i informuj o postępach
    w nauce. :)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2021-02-25 14:05:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-02-25 o 11:55, heby pisze:

    > Własnie jestem po tych kilku dniach z pcbway. Doszło po ponad miesiącu.
    > Tak, zapłaciłem ekstra za przesyłkę szybką. Zawrócili gdzieś po drodze z
    > przyczyn niejasnych i czekałem na ponowne nadanie.
    No to współczuję, chociaż to dziwne bo o ile w zeszłym roku było różnie
    to teraz paczki zwykłe z chin przychodzą w 2-3 tyg. Ale z kurierami może
    być faktycznie różnie bo mało co lata aby było szybciej.

> [...]
    >
    > Ponadto wzbudził się we mnie duch patrioty ... Zamiast płacić 5x więcej
    > za przesyłkę z chin wole zapłacić 2x więcej za produkcję w PL.
    Obawiam sie że będzie więcej ae próbuj i daj znać jak się skończyło.
    Tu masz bliźniaczy wątek, facet dostał ofertę na 330zł robota w 24h
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3780678.html

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2021-02-25 14:41:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 13:59, Piotr Wyderski wrote:
    > No ale przecież to DHLem idzie, a nie "Chińczykami"

    Przesyłka utkneła w statusie "przygotowanie". Po 2 tyg łaskawie
    stwierdzili że zginęła i nadali ponownie z innym numerem (a może
    wyprodukowali na nowo, nie wiem).

    > Optymista. Płytki z IMS produkcji polskiej kosztowały mnie 6x więcej

    O prototyp chodzi. Niech sobie kosztuje więcej. Produkcja, się zobaczy.

  • 9. Data: 2021-02-25 14:50:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 14:05, Janusz wrote:
    > No to współczuję, chociaż to dziwne bo o ile w zeszłym roku było różnie
    > to teraz paczki zwykłe z chin przychodzą w 2-3 tyg. Ale z kurierami może
    > być faktycznie różnie bo mało co lata aby było szybciej.

    Paczki z chin mam, powiedzmy, ponad 30-40 w drodze non-stop. Mam wiec
    jakiś wgląd w czasy i faktycznie, w styczniu nastapił jakiś zator i
    przyszła jedna czy dwie zamiast spodziewanych kilkunastu. Utrzymuje się
    to do dzisiaj, połowa paczek przekroczyła termin gwarantowany. I te
    rejestrowane i te byle jakie. Ale kilka dni temu trafiła się taka co
    doszła, bez żadnego ekspresu, w 1.5tyg z chin. Różnie bywa.

    Tylko że tutaj był jakiś inny problem. Bo to nie była zwykła paczka,
    tylko szybsza.

    Gdyby to było raz, to spoko. Ale kolega, zamawiajacy z chin wieksze
    paczki, zauważył że na początku stycznia coś pękło w usługach
    kurierskich i paczki dochodziły z opóźnieniem i też trafiło mu się że
    paczki wcale nie nadano (lub zgubiono). On płaci za szybkie przesyłki
    kurierami.

    > Tu masz bliźniaczy wątek, facet dostał ofertę na 330zł robota w 24h
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3780678.html

    Nie chce ekspresa, chce tylko nie umrzeć ze starości w oczekiwaniu ;)

  • 10. Data: 2021-02-25 14:55:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 13:48, Piotr Wyderski wrote:
    > BTW, przy kilkuset sztukach
    > możesz rozważyć montaż od razu u nich, też mają w ofercie.

    Ogladałem tak zmontowaną płytkę z chin, w zasadzie całą serię. Na oko
    nie ma się czego przyczepić, ale na mniejsze oko okazało się że
    rezystory zamiast 0.5% bodaj, zamontowali tak koło 1-2% rozwalajac
    projekt. Hmmm... Watpie aby to było celowe, raczej bałaganiarskie.

    Zastanowie się. Ręczne lutowanie SMD w pewnym wieku staje się kłopotliwe
    bez mikroskopu ;)