  • Data: 2021-02-26 10:24:28
    Temat: Re: Miernik energii potrzebny, taki domowy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .02.2021 o 23:05 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Paląć węglem potrafiłem basen 3.66m średnicy / 90cm wysokości rozgrzać
    > do 40 stopni w ciągu nastu godzin. PC raczej tak nie wydolę. W tym roku
    > pierwszy raz będę grzał PC, zobaczymy do ilu uda się dojechać.
    > Przeszkodą jest głównie niska temperatura i w związku z tym słaba
    > wydajność wymienników.

    Wydajność słaba bo masz dwie wymiany: gaz > c.o. (w PC) i c.o. > woda
    basenowa.
    Dodatkowo trzeba by mieć wymiennik ze 2m2 a to już trochę kosztuje.

    > Zamierzam strumień powietrza z PC przekierować do domu, jak się uda.
    > Była by klima i grzanie basenu w jednej cenie.

    słabo to widzę, trzeba by jakoś to powietrze chociaż z grubsza
    przefiltrować a to już dodatkowe opory i cały zysk zjedzony. Ale jak nie
    spróbujesz to się nie upewnisz :-)

    TG