  • Data: 2020-11-24 16:51:18
    Temat: Re: Miernik "identyczności faz", ale sprytnie.
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24/11/2020 16:36, J.F. wrote:
    > Czyli co - gdzies kolo routerka wpinasz konwerter do gniazdka, po czym
    > biegniesz na dol i szukasz ktore gniazdko jest z tej fazy?

    Z grubsza. Przy czym nie robie tego czesto. Trafiło że ze 3 razy.
    Własnie się trafia 4-ty.

    > A jak zadne, albo gdzies w kacie, i znow problem z zasiegiem ?

    To sorry. Przecież nie mówimy że "Netflix" musi być w salonie. Jak się
    nie da to trudno. [1]

    Dam Ci jeszcze inny argument. Gadam kiedyś ze znajomą z takim właśnie
    problemem. Mówie: router dobrze jak by był w korytarzu. Ona: nie może
    być. PSUJE ESTETYKĘ. Odmówiłem pomocy. Ale dowiedziałem się rok później
    że wisi w korytarzu. Widocznie ktoś miał więcej nerwów aby się szarpać.

    > W nowym budownictwie, to bym raczej namierzyl na ktorych bezpiecznikach
    > sa dwa pasujace gniazdka i polaczyl do jednego czy tam jednej fazy :-)
    > A nie ma jakis kondensatorow, zeby przenosic miedzy fazami ?

    Ogólnie to działa między fazami, obecnie wykorzystuje się L,N i PE do
    transmisji.

    Ale z doświadczenia: działa znacznie gorzej.

    Są wersję np. 600Mbit. Wydaje się że super, ale wepniesz to miedzy
    fazowo i z trudem wyciąga 6MBit. A to 600 też nie wyciąga, max pare
    metrów ;)

    [1] Opowiadał znajomy elektryk że miał dośc nadzienego klienta który
    poprosił o instalację 230V na bogato, bezprzewodowo. Bo ponoć teraz
    takie są, jak był na Florydzie to widział, to on chce taką samą. Znajomy
    grzecznie mu wyjaśnił że to dziala tylko na 120V i przekonał jednak do
    kabli. Ja bym pewnie roześmiał się w twarz, trzeba mieć stalowe nerwy.