eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny.Re: Moc diasla a banzyny.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.
    iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neo
    strada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
    Date: Sun, 04 Apr 2010 23:12:56 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 31
    Message-ID: <hpavhl$1d1$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <hpamst$k3i$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hparfr$mrt$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hparl8$n26$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpauon$ok8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: acvo144.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1270415733 1441 83.11.120.144 (4 Apr 2010
    21:15:33 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 4 Apr 2010 21:15:33 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <hpauon$ok8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270009
    [ ukryj nagłówki ]

    Michał pisze:
    >> Generalna zasada jest taka że żeby uzyskać maksymalną moc, silnik
    >> należy kręcić do maksymalnych obrotów. Zarówno diesla jak i benzynę.
    >
    > Tu zgoda, ale maksymalna moc jest uzyskiwana tam, gdzie już kończą się
    > możliwości dalszego przyspieszania na danym biegu.

    Tam właśnie postawiony jest redline w seryjnych silnikach.

    >> Prosta zasada - jak nie używasz całego zakresu obrotów to i nie
    >> używasz całych możliwości silnika.
    >
    >
    > Niby tak, ale w normalnym codziennym użytkowaniu pojazdu sensowniejsze
    > wydaje się unikanie piłowania do odcięcia.

    W codziennym użytkowaniu rzadko jest potrzeba osiągania maksymalnego
    przyspieszenia i w ogóle wciskania gazu do dechy. To i idzie za tym
    rzadkie osiąganie maksymalnych obrotów silnika.

    Natomiast jeżeli chcemy wykorzystać całą moc silnika żeby przyspieszyć
    możliwie szybko to poprawnym, oszczędnym, ekologicznym itp. itd.
    rozwiązaniem jest redukcja i pociągnięcie silnika do odcięcia.

    > BTW dlaczego każdy wątek o silniku benzynowym i wysokoprężnym kończy się
    > flejmem na temat wyższości jednego z nich nad drugim?

    Trudno zgadnąć, zwłaszcza że zasady używania jednego i drugiego są takie
    same. Różnice są na tyle małe, że nieistotne z punktu widzenia użytkownika.
    Niemniej istotnie wielu wygląda jakby byli gotowi zabić za wyższość
    wartości momentu obrotowego nad mocą czy coś ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: