eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny.Re: Moc diasla a banzyny.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.gigane
    ws.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
    ostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl!not-for-mail
    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
    Date: Wed, 07 Apr 2010 13:01:58 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 38
    Message-ID: <hphpd4$26u$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <4bb8ddb8$1@news.home.net.pl>
    <hpao5n$dcr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpar97$m1u$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpb4n0$bip$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpbatr$4bb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hpc7kd$cc8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m...@4...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <9...@4...com>
    <hpddd6$55f$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4bba378b$1@news.home.net.pl>
    <hpdejh$ghd$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <hpfh37$g3k$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4bbb48e5$1@news.home.net.pl>
    <hphhdi$pha$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    <hphld0$hq9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@c...luftbrandzlung.org>
    NNTP-Posting-Host: 80.50.130.130
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1270638820 2270 80.50.130.130 (7 Apr 2010 11:13:40
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Apr 2010 11:13:40 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <s...@c...luftbrandzlung.org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270952
    [ ukryj nagłówki ]

    Jacek Rudowski wrote:
    > Dnia 07.04.2010 Yans van Horn <y...@n...spam> napisał/a:
    >> Robert Rędziak wrote:
    >>> On Wed, 07 Apr 2010 10:45:40 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
    >>> wrote:
    >>>
    >>>> Turbina ma być
    >>>> dobrana do pojemności silnika.
    >>> Zawsze mi się wydawało, że do spodziewanej mocy, ale ja to
    >>> truskawki cukrem posypuję.
    >> I według Ciebie moc na którą dobierasz turbinę nie zależy od pojemności
    >> silnika ? (a konkretnie widełki)
    >> Moc przecież nie zależy od ilości spalanej mieszanki i można jej dowolną
    >> ilość przepchać przez dowolnej "wielkości" silnik ? :-)
    >
    > Ale pojemnosc to nie wszystko w tym temacie.
    > Nie ma problemu, zeby zrobic np. 800-konny silnik o pojemnosci 2l
    > Historia zna zreszta i mocniejsze silniki.

    Nie kwestionuję tego.

    > Oczywiscie nie wystarczy tak sobie po prostu nalac paliwa i nadmuchac.
    > Konieczne sa pewne modyfikacje silnika, glowic itp.

    Ano właśnie.. im więcej chcesz tym bardziej rośnie koszt (wykładniczo)
    oraz w tym samym tempie spada trwałość i niezawodność. A silnik od
    którego zaczynałeś przestaje być tym samym silnkiem.

    Fizyki nie oszukamy. Nie da się w nieskończonośc zwiększać ciśnienia
    mieszanki (aby spalić jej odpowiednią ilość), w małym cylindrze o
    ograniczonych parametrach roboczych. Konieczne są kosztowne modyfikacje,
    lepsze materiały, mniejsze tolerancje...

    Stąd właśnie wspomniane widełki.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: