    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
    Date: Fri, 09 Apr 2010 08:32:52 +0200

    WS pisze:

> [...]
    > do wykonania pracy polegajacej na rozpedzeniu pojazdu o konkretnej
    > masie M do zadanej predkosci V w zadanym czasie T potrzebna jest
    > konkretna moc (pomijajac opory ruchu - opor powietrza glownie)
    >
    > energia kinetyczna = praca W= M * V^2 / 2
    > moc = W/T = M * V^2 / 2*T
    >
    > np.
    > M=1000kg
    > V=100km/h=27.8m/s
    > T=10s
    >
    > P=38642 W= 38.6kW = 52.5KM
    >
    > nie pomoze zadne zmienianie przelozen jesli srednia moc bedzie
    > mniejsza - jak to sie ladnie mowi wyzej d... nie podskoczysz ;)

    W 100% się zgadzam. Chodziło mi tylko o zasygnalizowanie że ta moc jak w
    .w przypadku może być 100kW lub 70kW a przyspieszenie max może być takie
    samo jeżeli w taki a nie inny sposób zestopniujemy skrzynie. Jasne że
    moc graniczna minimalna zawsze jest do tego aby uzyskac min
    przyspieszenie oraz minimalna predkosc max. Jednak samą skrzynia możemy
    w wplywac na wartosc przyspieszenia.

    > moment=moc x obroty i mowienie o momencie w oderwaniu od mocy to
    > marketing tylko ;)

    Moc=Momentxobr to jasne ze nie mam mocy bez momentu i na odwrot.
    Natomiast mozemy mowic o faktycznej sile powodujacej przyspieszanie
    samochodu a ta jest Moment na kołach a Moc to parametr pośredni zależny
    od obrotów.

    Pozdrawiam
    Rafał