    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 12 Feb 2023 16:21:28 -0800 (PST)
    Subject: Re: Monitorowanie danych z inteligentnych gniazdek
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    niedziela, 12 lutego 2023 o 10:39:27 UTC-6 Adam napisał(a):

    > Chcę na jeden wykres wrzucić dane z kilku pomiarów prądu.
    > Tyle, nic więcej.
    > Wystarczy mi rozdzielczość odczytu/wykresu co 1 minutę.

    Z tego co widze nie masz zbytnio pojecia ani o elektronice po drugiej stronie
    lutownicy ani i programowaniu.
    W takim przypadku dla ciebie odpowiedz brzmi w skrocie: nie ma, nie da sie.

    > Te gniazdka gadają w kilku systemach czy jak tam się to nazywa, m.in.
    > jakieś zigbee, jakie google home i jeszcze coś.

    Zdecyduj sie. W praktyce to co kupisz od duzych graczy to nie ma zrobionych
    integracji z systemami DIY.
    Szukaj czy te twoje gniazdka mama jakies PI albo gotowa integracje. Wpisz sobie model
    jaki masz i slowa klucze jakie ci chlopaki podali (grafana, mqtt, tasmota itp.) Jak
    cos wyjdzie to sie da i mozesz dlaej kombinowac, jak nie to pozostaje ci sie pogodzic
    ze kupiles cos co ci sie nie sprawdzi w pelni.

    > Kilka razy już ktoś może ty, może na innej grupie pokazywał wykresy z
    > danymi pochodzącymi właśnie z tego typu gniazdek "smart".

    Najpewniej nie tych. Te gnizadka nie sa ustandardyzowane tak jak zarowki.

    > Jak będzie trzeba, to wyjmę z szuflady jakiegoś R.pi bo go od pewnego czasu
    > nie używam, ale z tego, co pamiętam, to dane były brane wprost z jakiejś
    > chmury i to bez centralki zigbee.

    No, zaczynasz widziec swiatelko w tunelu. Wyjmij te maline i dlub. Bo i tak gdzies
    ten interfejs musisz wystawic.