  • Data: 2022-06-17 22:10:47
    Temat: Re: Monitorujemy
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.06.2022 o 20:31, ii pisze:

    > Żart żartem, ale Wy po prostu nie macie pojęcia co się z tymi
    > akumulatorami dzieje właśnie dlatego, że ich nie monitorujecie a
    > mędrkujecie na ten temat.

    Bredzisz. Właśnie na ESP/Supla monitoruję taki zestaw od >2 lat i mam
    bardzo ciekawe wnioski. Mam codziennie pełne logi, łącznie z
    monitorowaniem w Wh ile łyka taki aku w sumie prądu, żeby być non/stop
    online. Mam piękne wykresy i dokładnie podany czas spadku napięcia czy
    wzrostu. Po wyciągnięciu wniosków zmieniłem w końcu charakterystyki
    dla cykli, tylko po to żeby mi jak najdłużej wytrzymywały te
    akumulatory. Pierwsze podejście 3 lata temu, kiedy to montowałem
    skończyło się zasiarczeniem akumulatora a niby miało być tak ładnie.

    Po zmianie sposobu użytkowania i pilnowania aby akumulator NIGDY nie
    zszedł poniżej 12,2V osiągnąłem to co chciałem. Wcześniej wydawało mi
    się, że rozładowanie do 11,8 to norma :)

    Skończyło się na mnożeniu pojemności (kilka akumulatorów) i dojebaniu
    paneli PV, żeby to ładowały + wiatrak łączna pojemność obecnie to 300Ah

    A o co chodzi? Mam drenaż 24h na poziomie 1,2A (kamery, router, pompka
    do oczka, alarm) i dopiero taka pojemność i skuteczne ładowanie spełnia
    mi 100%. Ciekawostką niech jest, że skoro 1A/12V x 24h to ~ 300Wh a
    akumulatory potrafią po nocy łyknąć spokojnie 900Wh czyli trzykrotnie
    tyle ile się wyładowały. Gdzie to spierdala? Pewnie w jakieś ciepełko :)

    Na dodatek ładowanie z paneli to też nie takie hop. Okazuje się że jeden
    panel nie styka i nie chodzi o moc a o CZAS ładowania. Mam teraz 2
    panele, jeden na wschód/poł a drugi na poł/zach i dopiero TEN czas czyli
    kilka dobrych godzin teraz (zimą mniej) daje mi pełen luksus.

    Generalnie odbiegłem od kwestii samochodu, jeśli chodzi o grupę ale
    skupiłem się właśnie na akumulatorach samochodowych i sporo sobie
    poprawiłem w rozumieniu użytkowania, bo chyba o to chodzi :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>