  • Data: 2017-06-09 14:18:01
    Temat: Re: NTG ale może...
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 9 czerwca 2017 04:02:26 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
    > ...ktoś mi coś podpowie.
    >
    > Mam parę urządziów korzystających z połączenia GPRS z moim softem PC.
    > W tej chwili moje urządzia korzystają z serwera producenta modemów a po
    > mojej stronie jest soft łączący się z tym serwerem.
    >
    > Ale chciałbym poeksperymentować z "własnym" serwerem, być może z użyciem
    > np. tego wynalazku :
    >
    > https://thingsboard.io/
    >
    > Tyle, że nie mam serwera własnego :)
    > Znaczy - mam wybór - albo kupić jakiś tani VPS i na nim jechać - ale
    > moja słaba (delikatnie mówiąc) znajomość zagadnień sieciowo-serwerowych
> [...]

    Najpierw upewnij sie ze ten soft dzialajacy po gprs ma mozliwosc zmiany adresu z
    którym sie komunikuje.
    Potem upewnij sie ze wiesz co ten soft z urządzia wysyła i jak oraz na co ma reagować
    (w skrócie czy masz dostep do API).

    Jesli tak to kupno i utrzymanie vps-a to jest 200pln na rok. I te ścieżkę sugeruję.

    Jesli chcesz na upartego iść w kierunku swojskości to narazie tylko dyndns lub
    wpisywanie w urządzie adresu ip zamiast nazwy do komunikacji.

    Ale tak czy siak potrzebujesz aby ten adres był osiagalny z internetu.
    Jesli masz neostrade to w modemie mozesz ustawic sobie mapowanie portów z sieci
    domowej.

    Najpierw ogarnij te część w urządzeniach. Jesli nie mozesz zmienic adresu z którym
    sie komunikuje to zgrubsza masz pozamiatane.