    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Napęd DVD
    Date: Sat, 1 Oct 2022 12:54:31 +0200

    > Komp może tego nie powiedzieć, co widać gołym okiem.
    > Wprawdzie jest stosowny soft mówiący więcej niż nagie
    > oko ludzkie, ale raczej ;) nie używasz tego softu...

    Gołym okiem to ja oglądam gole baby, a nie oceniam zapis na płycie. Np
    nagrałem w końcu ta płytę z obrazem ISO ale nie widzę okiem
    najmniejszych oznak użycia. Jest to istotnie trochę dziwne bo na
    niektórych nagranych już plytach widać wyraźne znaki wypalania. Tym
    niemniej oko to nie metoda do oceny statusu plytki.

    > Zazwyczaj te ngrywarki potrafią udawać nagrywanie -- i jest to poprawne
    > zachowanie takiego napędu. Potrafią też monitorować jakość nagrania, by
    > porę kalibrować moc lasera. OPC -- Optimum Power Calibration.
    > Są też inne ustawienia -- jest cała masa tychże ustawień.
    >
    > Jak na profesjonalnego sprzedawcę płyt -- raczej niewiele wiesz
    > o tychże...

    Jeszcze raz - nagrywała wszystko, nie chciała nagrać tylko obrazu ISO.

    Znawca płyt... jak ostatni idiota uwierzyłem tu komuś na grupie że
    optyczny napęd pod USB to coś co warto kupić i że sprawuje się to równie
    dobrze jak ten stacjonarny. Aż sam się sobie dziwię czasami dlaczego ta
    franca nie leży gdzieś pod tramwajem a zajmuje miejsce przy kompie.