    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napięcie USB
    Date: Thu, 1 Jun 2023 15:34:53 +0200

    On Thu, 1 Jun 2023 14:49:53 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Jakie maksymalne może dać samochodowy zasilacz? -- by
    > nie palić telefonów...

    > Tyle wiem.

    > Nie palił telefonów?

    To raczej elektronice nie zaszkodzi - trudno zrobic tak precyzyjną
    elektronikę, zeby przy 6V sie spaliła.

    Ale moze ostrzegac o napięciu, może zablokować USB.

    > Kompensacja dobra rzecz -- póki telefon sporo bierze prądu
    > a przewód jest elektrycznie słaby...

    > Mam samochodowe (wkładane do gniazda zapalniczki) zasilacze z wyjściami
    > USB i nominalnym napięciem 5V -- bez innych nominalnych napięć. Napięcie
    > wyjściowe (5V) jest ciut za wysokie -- ale jeszcze dokładniej sprawdzę;
    > nie pokazują prądu ładowania telefonu -- podczas ładowania tegoż
    > telefonu...
    > (cały czas pokazują napięcie w samochodowej instalacji)
    >
    > Ciekawy opis -- 120 W dla 5V i 3.1A...
    > https://pl.aliexpress.com/item/4000322079479.html

    Opis ciekawy, ale przy 20V i dwóch gniazdach po 3A, to wychodzi 120W
    :-)

    Myslę, ze gdyby naprawde mieli 20V/USB-C, to by sie pochwalili/cos
    napisali. Aczkolwiek "szybkie ładowanie .... nie, za 1$
    to pewnie masz 3.1A do podziału na dwa gniazda, a jakosc opisu pasuje
    do jakosci wyrobu :-)

    Ale ... uwazaj na kable-rozdzielacze, z wieloma wtyczkami.
    Jedno urządzenie sobie 20V wynegocjuje, i pojawi sie na wszystkich
    wtyczkach.

    > 3.1A super wysoki prąd wyjściowy, z inteligentną dystrybucją opartą
    > na różnych urządzeniach, dostosowuje on moc wyjściową na podstawie
    > nasycenia baterii chwilowo i ładuje urządzenie z dużą prędkością,
    > jednocześnie pod silną ochroną.
    >
    > Napięcie wejściowe: DC12V-24V.
    > Napięcie wyjściowe: 5 V.
    > Moc wyjściowa: 120 W.
    > Prąd wyjściowy: 3100mA.
    >
    > Ciekawe, jak on dystrybuuje ten prąd...

    Teoretycznie moze miec w srodku dwa osobne układy zasilania USB,
    negocjujące prąd.
    Ale za 1$ ... raczej nie :-)

    J.