eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie USB › Re: Napięcie USB
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.83.151.39.26!n
    ot-for-mail
    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napięcie USB
    Date: Sat, 3 Jun 2023 15:30:28 +0200
    Organization: N 53°06'48", E 23°08'38"; Pueruania 1992
    Message-ID: <u5ff7a$dtu$1$Eneuel@news.chmurka.net>
    References: <u58dap$ptd$1$Eneuel@news.chmurka.net>
    <r...@4...net>
    <u5a43a$504$1$Eneuel@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <u5dcj1$6dj$2$Eneuel@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    Reply-To: e...@g...com
    NNTP-Posting-Host: 83.151.39.26
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 3 Jun 2023 13:29:14 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Eneuel";
    posting-host="83.151.39.26"; logging-data="14270";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.11.2
    Cancel-Lock: sha1:zBttElic3ibL8AbmAuOabswYqoE=
    sha256:bm4dhynbEKK+aOPibBSHw/SpBhKz8dMCnIbzsQSyoo0=
    sha1:fAylsGli/CrTPeuIdNth0dt5wtU=
    sha256:cmIS+mBWQlsUDXrlH5jUC/G8mpHyAzB3FfBpodGn6Xo=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:781031
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 3 cze 2023 o 01:32, PiteR pisze:

    > Ja sobie spaliłem układ ładowania w tablecie.
    > Prawdopodobnie mocowo nie wytrzymał i się przegrzał.
    > Ładowarki nie mają radiatorów. Może ic był firmy krzak.

    > Być może z 4.85v dłużej by pożył niż z 5v.

    Firmowe (jak prawi net) ładowarki też zawyżają/kompensują.
    Jeśli na wyjściu ładowarki jest 5.25V a przewód jest długi
    i gliniany ;) -- telefon otrzymać może mniej niż 5V, jeśli
    tym przewodem pociągnie spory prąd. Dlatego mnie wqrwił ów
    brak amperomierza na wyjściu -- Chińczyk rzecz jasna zowie
    mnie przyjacielem i udaje Greka...

    Postawiłem mu film:
    https://deskryptus.ct8.pl/VID_20230601_122402.mp4
    z którego wynika coś -- albo i nie wynika... (bo jak
    telefonem sfocić ładowanie tegoż właśnie fonu?!)

    Opera na Intelu nie renderuje tego filmu,
    ale ta sama
    Opera na Athlonie renderuje ów film,
    dlatego postawiłem i .mp4, i .7z -- do łatwiejszego
    ściągnięcia i odtworzenia u siebie jakimkolwiek programem...

    Dam obciążenie obciążnikami/rezystorami i ,,nakręcę'' nowy
    film. Wstawię dwa obciążniki 3A -- obaczym, czy pociągnie.
    Jeden taki bezproblemowo ciągnie -- mnie 3A to aż nadto!

    Długo nie mogę obciążać z uwagi na grzanie obciążających
    rezystorów i rozładunek akumulatora, chyba że uruchomię
    silnik...


    Może nakłonię Redmi Note 9 pro do oszczędniejszego kręcenia.
    (mniej klatek/sekundę, mniejszą rozdzielczość, mniej hałasu)

    -=-

    Miałem inną (na oko taką samą) ładowarkę -- zniknęła gdzieś
    w tajemniczych okolicznościach. Zdecydowanie zamykam samochód,
    lecz któregoś dnia w pewnym momencie zauważyłem brak... Wygląda
    na kradzież z samochodu -- ale (jak już napisałem) zamykam
    samochód i sprawdzam to zamykanie... Na siedzeniu tamtego
    dnia leżały cenniejsze przedmioty -- dobrze, że tych nie
    straciłem, ale prądu ładowanie nie widzę...

    Mogłem zaczepić kurtką o ładowarkę, wyciągnąć tę ładowarkę razem
    z kurtką i niepostrzeżenie upuścić na ziemię/jezdnię/chodnik...
    (ładowarka na co dzień wpięta jest w gniazdo zapalniczki, gdzie
    pokazuje mi napięcie instalacji) Brak spostrzegłem bardzo szybko,
    ale ładowarki nie znalazłem... Więc kupiłem nowe... A tu taki zonk!!!
    (brak wyjściowego amperomiernictwa!!!)

    Niektóre takie ładowarki naprzemiennie pokazują:
    - napięcie samochodowej instalacji
    - napięcie gniazda USB
    - natężenie prądu idącego gniazdem USB
    (gniazdem -- bądź gniazdami naraz)

    -=-

    Nowe Volvo S40 jest zelektronizowane, ale stara Mercedes nie miała
    nadmiaru elektroniki -- silnik pracował, póki miał paliwo, więc po
    rozruchu akumulator nie był konieczny, dlatego napięcie instalacji
    było bardzo ważne!!! Volvo bez akumulatora daleko ;) nie pojedzie.
    Ani Mercedes nie startowała bez akumulatora, ani Volvo -- na pych,
    na zasuw, na hol, na zjazd... Tylko rozrusznik [bez serca?] zdolny
    jest do urucho_mienia...

    -=-

    Oryginalny akumulator Volvo wytrzymał ponad 10 lat -- obecny po paru
    latach jest kłopotliwy... Inna sprawa, że teraz jeżdżę bardzo rzadko.
    [ciekawe, jak długo pociągną wycieraczki -- na razie mam fabryczne]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'
    `-.-' \ )-`''(, o o) `-:`-'.'.` \.'.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.c
    -bf- `- \`_"'-.o'\:/.d`|'.p.\;:,. www.ascii-art.ct8.pl ..\|/..

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: