  • Data: 2020-07-22 10:18:17
    Temat: Re: Naprawa płyty 486 - układ power on reset?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.07.2020 09:36, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Cyrki z chłodzeniem zaczęły się po prostu od Pentium. To był pierwszy
    > procesor wymagający aktywnego chłodzenia. A pierwsza seria była
    > oferowana w kilku prędkościach, najwieksza to 100 czy nawet 120 MHz.

    Mi bardziej chodziło o pasywne chłodzenie. To, że Pentiumy wymagały
    wiatraczka jest dla mnie rzeczą wiadomą - mniej więcej w tamtych czasach
    zaczynałem się bawić pecetami. Wydaje mi się, że ostatnie, najszybsze
    486DX4 też już wymagały wiatraczka. Nieco wcześniejsze 486 potrzebowały
    pasywnego chłodzeni, o czym niektórzy producenci informowali na obudowie.

    Z drugiej strony mamy takie 386 lub wczesne 486 w obudowach SMD,
    lutowane bezpośrednio na płycie. One nigdy nie miały radiatorów.
    Zastanawiam się po prostu gdzie na tym spektrum mieszczą się
    (relatywnie) wczesne 486 (SX 25 MHz, DX 33 MHz, DX 40 MHz) w
    ceramicznych obudowach wkładanych w gniazdo.