-
Data: 2011-10-26 15:23:00
Temat: Re: Naprężenia spawalnicze - programy
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Oct 26, 3:45 pm, AMX <r...@b...cy> wrote:
> Stosowanie jej ma sens jedynie w bardzo wąskiej grupie
> przypadków.
Wiem że takie symulacje przeprowadzono dla połączenia wzdłużnego
zbiorników paliwa dla promów kosmicznych. Te zbiorniki były z
aluminium (nie chce mi się szukać jakiego, ale raczej nie
najtańszego), a spoina była tarciowa (friction stir weld). Tam po
prostu nie opłacało się metodą prób i błędów poszukiwać optymalnego
zestawu parametrów (a jest ich wiele).
>
> > PS platformy spawa się bez oszukaństwa :)
>
> A jak to się spawa, że nie ma problemu?
Rury na nogi i te skośne, jak im tam, mają po 2.5 metra średnicy,
grubość ścianki tak ze 100mm. Przyjeżdża to na platformie, ucięte na
wymiar pod kątem takim jak tam trzeba. Przychodzi rano jeden facio ze
słuchawkami na uszach i dużą szlifierą, rzeźbi ukosowanie. Tak po
trzech dniach, jak już skończy, przywożą następny kawałek. I tak do
emerytury. Suwnica to potem stawia jedno na drugim i jeden spawacz
kładzie spoinę, zajmuje mu to dwa razy dłużej niż tamtemu od
szlifierki. Ścieg po ściegu, mierzenie temperatury między przejściami,
na gorącym nie można spawać. Struktury poziome to dwuteowniki tak po 3
metry wysokości z blach jakieś 70-80 mm grubości. Nic nie naprostujesz
jak się wygnie. Tam się więcej wycina spoin niż kładzie. Hałas jest
niewyobrażalny, dziesiątki szlifierek napędzanych powietrzem cały
dzień rzeźbią to czego inspektor nie odebrał. Aż się uda położyć
równo. Spawają trochę tu, trochę tam, powoli, to są najlepsi spawacze
w całej stoczni. Ci którzy i wiedzą, i myślą jednocześnie. Pokład po
pokładzie, budowa zaczęta od komina w którymś tam dniu się zakończy.
Wtoczą na barkę, całe to żelastwo popłynie tam gdzie ma stać i
zostanie tam przynajmniej 25 lat. I żaden spaw się nie połamie :-)
Konrad
Następne wpisy z tego wątku
- 24.11.11 01:32 brkzzz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- Trybik
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Nowa tarcza do telefonu
- Spotkania z Ariane De Rotschild, szefową Iluminatów, Księżniczką Hiszpanii Leonor
- Upadłość i zwolnienia [w Diorze, która była pol prod. głośników - przyp. JMJ]
- Re: Recykling akumulatorów
- Martwy satelita nadał sygnał po dziesięcioleciach
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=