  • 1. Data: 2023-05-01 21:10:02
    Temat: Re: Nawigacja na Androida - którą polecacie?
    Od: "Ewa" <e...@i...eu>

    Tak jak planowałam, w sobotę przeczytałam wszystkie uwagi
    zamieszczone pod adresem
    https://here.freshdesk.com/en/support/solutions/fold
    ers/24000012080
    Część z tych informacji była mi już znana. Ponadto znalazłam tam opisy
    do:
    - wstawiania punktów na trasie
    - czyszczenia historii
    - zmiany punktu startowego (innego niż ten wskazany przez GPS)
    Ikonka z Twojego Fotosiku (dzięki za niego) pokazuje się u mnie
    na liście tras do wyboru, a ja spodziewałam się jakiejś specjalnej
    ikony po prawej stronie już po tym wyborze.
    Gdy tę ikonę (a nie tę na pasku drogi) przytrzymałam przez chwilę,
    symulacja ruszyła z prędkością 50 km/h i pojawiło się ostrzeżenie
    na uliczce osiedlowej z ograniczeniem do 20 km/h. Tak miało być.
    Zatem symulacja już u mnie działała.

    Chciałam od razu w sobote w południe Ciebie o tym powiadomić
    i wtedy zaczęły się schody.
    Nie mogłam wysłać żadnego postu na grupę. Prawdopodobne były
    2 przyczyny:
    1) pojawiające sie ostrzeżenie TB przy próbach wysyłania postów:
    Wystąpił błąd protokołu NNTP: Cannot connect to NNTP server
    193.110.121.168 (193.110.121.168:119), connect error 10060
    2) informacja, że serwer grup dyskusyjnych Neostrady właśnie
    zakończył działalność, ogłoszona jak się okazało, tutaj:
    https://groups.google.com/g/pl.internet.komunikaty/c
    /xfe23AGyFGs

    Nie będę już opisywać co i kiedy próbowałam z tym zrobić.
    Zaznaczę tylko, że w sobotę wieczorem wysłałam do Ciebie e-maila
    na adres wyświetlający sie przy Twoim nicku. Podejrzewam, że nie
    jest to prawdziwy adres, bo nie odpowiedziałeś na niego, chociaż
    mój e-mail nie wrócił jako undelivered. Chyba jednak gdzieś doszedł
    i mam nadzieję, że nie zaowocuje to spamem w mojej skrzynce.

    Zakładając, że przyczyna może byc w nie działającym już serwerze
    poszukałam innego działającego (jeszcze) serwera grup dyskusyjnych.
    Musiałam jednak się zarejestrować i zaczekać na akceptację, która
    przyszła w nocy z soboty na niedzielę. W niedziele rano od razu
    spróbowałam wysłać mój post na ten drugi serwer. Wtedy pojawił
    sie komunikat ThunderBirda z przeprosinami za awarię i prośbą
    o wysłanie im opisu. Tak zrobiłam. Mój post na grupie się nie pokazał.
    Wygląda więc na to, że przyczyna jest jednak po stronie TB.
    Tak myślę nadal, bo już dzisiaj, czyli 1 maja, pojawił sie post wysłany
    przez kogoś na serwer Neostrady.

    Właśnie znalazłam i zainstalowałam innego klienta grup dyskusyjnych
    i spróbuję wysłać przy jego pomocy mój post, na ten drugi serwer.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2023-05-01 21:50:03
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.05.2023 o 21:10, Ewa pisze:
> [...]
    > symulacja ruszyła z prędkością 50 km/h i pojawiło się ostrzeżenie
    > na uliczce osiedlowej z ograniczeniem do 20 km/h. Tak miało być.

    No i spoko, czyli działa jak chciałaś :)

    > Chciałam od razu w sobote w południe Ciebie o tym powiadomić
    > i wtedy zaczęły się schody.
    [...]
    > Wygląda więc na to, że przyczyna jest jednak po stronie TB.
    > Tak myślę nadal, bo już dzisiaj, czyli 1 maja, pojawił sie post wysłany
    > przez kogoś na serwer Neostrady.

    "Użytkownicy korzystający z klienta Thunderbird od jakiegoś czasu
    zaczęli skarżyć się na dziwne zachowanie tego klienta. Posty pisane na
    grupy nie dochodziły (choć klient twierdził, że wysłał), klient się
    wykładał (,,program przestał działać"), itd. W logach serwera pojawiała
    się wtedy informacja o próbie wysyłki bez autoryzacji.

    Thunderbird od wersji 102.0 domyślnie ma włączony nowy, nie do końca
    działający moduł renderowania wiadomości. Moduł ten powoduje problemy,
    gdy serwer do pisania wymaga autoryzacji, ale udostępnia grupy do
    czytania bez autoryzacji. Z tego powodu problem nie występuje na
    serwerach, które mają inną politykę przyznawania dostępu (np. restrykcje
    na adres IP), a ujawnia się na chmurce.

    Zalecanym rozwiązaniem jest wyłączenie tego modułu w następujący sposób.

    Menu Narzędzia (Tools)
    Pozycja Ustawienia (Settings)
    Pozycja Ogólne (General)
    Na samym dole okna preferencji jest przycisk Edytor ustawień... (Config
    Editor...)
    Należy go kliknąć i wpisać jsmodule
    Pojawią się różne wpisy, a jednym z nich będzie mailnews.nntp.jsmodule
    Jeśli jego wartość jest true (domyślnie), to trzeba go podwójnie
    kliknąć, żeby zmienił się na false
    W zależności od wersji Thunderbirda, edytor konfiguracji może być też w
    menu Edycja (Edit) -> Preferencje (Preferences).

    Jeśli nie będzie odpowiadającej pozycji, ale będą inne (np.
    mailnews.smtp.jsmodule) to znaczy, że wersja Thunderbird jest zbyt
    stara, żeby dotyczył jej ten problem."

    http://news.chmurka.net/

    > Właśnie znalazłam i zainstalowałam innego klienta grup dyskusyjnych
    > i spróbuję wysłać przy jego pomocy mój post, na ten drugi serwer.

    Jak widzisz, możesz nadal używać TB ale popraw sobie w/g w/w opisu :)

    Nie musiałaś, tego pisać, bo dobrze wiem, że pisałaś poprzednio z Neo i
    straciłaś kontakt z news :)

    Miłej zabawy z Here.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-05-03 21:45:49
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 01.05.2023 21:50, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    > W zależności od wersji Thunderbirda, edytor konfiguracji może być też w
    > menu Edycja (Edit) -> Preferencje (Preferences).

    Dziękuję Ci, dobry człowieku!

  • 4. Data: 2023-05-09 15:32:45
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 21:45, Uncle Pete pisze:

    > Dziękuję Ci, dobry człowieku!

    Nie chciałbym wsadzać kija w mrowisko, ale mam true i działa mi
    Thunderbird dobrze :)
    Fakt, dawno temu dla chmurki zaptaszkowałem opcję w konfiguracji konta -
    "zawsze żądaj uwierzytelnienia podczas łączenia się z tym serwerem"

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 5. Data: 2023-05-10 02:25:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.05.2023 o 15:32, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > Fakt, dawno temu dla chmurki zaptaszkowałem opcję w konfiguracji konta -
    > "zawsze żądaj uwierzytelnienia podczas łączenia się z tym serwerem"

    Napisz do Adama, może dołączy to do "resolved" na stronie, jeśli
    rzeczywiście w 100% eliminuje ten błąd:)

    Osobiście używam chmurki do odczytu. Jak zdechnie ostatni serwer do
    wysyłki to rozważę opcję przenosin do Adama. Jeszcze kilka źródeł działa
    ale mam taki kaprys, że lubię sobie indywidualizować :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>