eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Baterie w bev do wyrzucenia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 187

  • 1. Data: 2023-04-26 06:31:28
    Temat: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/spadek-pojemn
    osci-baterii-w-teslach-12-proc-po-320-tys-km-tylko-d
    laczego-ciagle-dostajemy-stare-dane-dla-modeli-s-x/

    Wychodzi że baterie z Tesli na powerwalle przeznaczać by trzeba po
    milionie kilometrów (i nadal będą miały 60% pojemności)....

    Tak, to faktycznie jest problem, nie to co spaliniaki po downsisingu
    regularnie przejeżdżające 2 miliony km bez remontu lub wymiany silnika......


  • 2. Data: 2023-04-26 09:55:25
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    "
    Kuba e-Jacek
    11 godzin temu
    Czyli z ekonomicznego punktu widzenia trzeba będzie nastawić się na
    maksymalny czas użytkowania pojazdu (do momentu akceptowalnej dla nas
    pojemności baterii) zamiast wymieniać na nowy co 4 lata.

    Może dlatego inni producenci tak walczą o utrzymanie wartości
    rezydualnej? Bo przy niskiej wartości odsprzedaży auta zakup nowego nie
    będzie miał uzasadnienia i biznes nie będzie kręcił się jak dotychczas.

    0
    0
    Odpowiedz
    o
    Udostępnij >
    -
    Awatar
    Wysokie obroty Kuba
    godzinę temu
    Producenci walczą głównie o to by auto cały czas do nich wracało.
    Dlatego wolą auta wynajmować niż sprzedawać. To pozwala im utrzymać
    wysoka wartość uzywek. Jest jeszcze kolejny plus, oni zużyte ogniwa
    wymienią taniej i wpuszcza takie auto z powrotem na rynek gwarantując
    "X" zasieg. Osoba prywatna takiej gwarancji przy sprzedaży auta nie da.
    Nikt sprzedając prywatnie uzywke nie będzie w niej wymieniał pakietu
    baterii, tylko sprzeda padlinę, oczywiście dużo taniej. I tego
    producenci chcą uniknąć bo rynek wymiany baterii im się wymknie z rąk.
    Oni chcą mieć w tej dyscyplinie monopol"


    No to się przyzwyczajajcie

    Jak już wejdą te elektryki rynek nie będzie wymuszał zchowania
    producentów tylko "rynek" będzia taki jak chcą producenci.

    To naturalne rozumowanie tylko pytanie czy my się musimy na to zgodzić.


  • 3. Data: 2023-04-26 16:29:46
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.04.2023 o 06:31, Cavallino pisze:
    > https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/spadek-pojemn
    osci-baterii-w-teslach-12-proc-po-320-tys-km-tylko-d
    laczego-ciagle-dostajemy-stare-dane-dla-modeli-s-x/
    >
    > Wychodzi że baterie z Tesli na powerwalle przeznaczać by trzeba po
    > milionie kilometrów (i nadal będą miały 60% pojemności)....

    Tesla to sobie różne banialuki może wypisywać. W moim elektryku po 12
    latach eksploatacji i przejechaniu 80tys. kilometrów zasięg spadł o
    połowę od fabrycznego. Mimo, że pojemność całego akumulatora spadła
    "tylko" o jakieś 20-30 procent. Wiele zależy od sposobu ładowania i
    użytkowania samochodu.


  • 4. Data: 2023-04-26 17:33:27
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2023 o 16:29, nadir pisze:

    > Tesla to sobie różne banialuki może wypisywać. W moim elektryku po 12
    > latach eksploatacji i przejechaniu 80tys. kilometrów zasięg spadł o
    > połowę od fabrycznego. Mimo, że pojemność całego akumulatora spadła
    > "tylko" o jakieś 20-30 procent. Wiele zależy od sposobu ładowania i
    > użytkowania samochodu.

    To co? Opory wzrosły?;)

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 5. Data: 2023-04-26 18:52:35
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Apr 2023 17:33:27 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 26.04.2023 o 16:29, nadir pisze:
    >> Tesla to sobie różne banialuki może wypisywać. W moim elektryku po 12
    >> latach eksploatacji i przejechaniu 80tys. kilometrów zasięg spadł o
    >> połowę od fabrycznego. Mimo, że pojemność całego akumulatora spadła
    >> "tylko" o jakieś 20-30 procent. Wiele zależy od sposobu ładowania i
    >> użytkowania samochodu.
    >
    > To co? Opory wzrosły?;)

    W telefonach i innych malych akumulatorkach czesto widzę wzrost oporu
    po latach.

    Swoją drogą - zuzyta bateryjka ma np 11A prądu zwarcia,
    a komórki nie jest w stanie zasilic ...

    J.


  • 6. Data: 2023-04-26 18:55:13
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Apr 2023 16:29:46 +0200, nadir wrote:
    > W dniu 26.04.2023 o 06:31, Cavallino pisze:
    >> https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/spadek-pojemn
    osci-baterii-w-teslach-12-proc-po-320-tys-km-tylko-d
    laczego-ciagle-dostajemy-stare-dane-dla-modeli-s-x/
    >>
    >> Wychodzi że baterie z Tesli na powerwalle przeznaczać by trzeba po
    >> milionie kilometrów (i nadal będą miały 60% pojemności)....
    >
    > Tesla to sobie różne banialuki może wypisywać. W moim elektryku po 12
    > latach eksploatacji i przejechaniu 80tys. kilometrów zasięg spadł o
    > połowę od fabrycznego. Mimo, że pojemność całego akumulatora spadła
    > "tylko" o jakieś 20-30 procent. Wiele zależy od sposobu ładowania i
    > użytkowania samochodu.

    Ale teslę masz?

    Bo ze jest rózna jakosc baterii, to nie dziwi.

    Pytanie tylko, czy Tesla ma same dobre ...

    J.



  • 7. Data: 2023-04-26 20:09:46
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.04.2023 o 17:33, Shrek pisze:

    > To co? Opory wzrosły?;)

    Baterii pewnie tak, na pewno też nie wszystkie ogniwa mają taką samą
    kondycję i charakterystykę po tylu latach, więc to też pewnie wpływa na
    wydajność?


  • 8. Data: 2023-04-26 20:36:13
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.04.2023 o 18:55, J.F pisze:

    > Ale teslę masz?

    A gdzież tam, Citroen C-Zero.

    > Bo ze jest rózna jakosc baterii, to nie dziwi.

    Ale chyba nie aż taka?
    320000km i spadek pojemności o 12%
    80000km i spadek o 20-30%

    > Pytanie tylko, czy Tesla ma same dobre ...

    Podejrzewam lepsze zarządzanie energią niż w C-Zero oraz efekt skali.
    Większa bateria i mniej wydojona, bo zasięg duży, lepiej służy bateriom
    niż ciągłe "jeżdżenie na oparach" w małym wozidle.


  • 9. Data: 2023-04-27 07:32:46
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-04-2023 o 18:52, J.F pisze:
    > On Wed, 26 Apr 2023 17:33:27 +0200, Shrek wrote:
    >> W dniu 26.04.2023 o 16:29, nadir pisze:
    >>> Tesla to sobie różne banialuki może wypisywać. W moim elektryku po 12
    >>> latach eksploatacji

    To nie jest Tesla.
    Doświadczenia z eksploatacji jakichś prehistorycznych projektów z
    czasów, gdy nikt jeszcze nie umiał elektryków robić, nijak nie
    przekładają się jak widać na współczesne konstrukcje.

    Bez sensu nawet o nich wspominać.


  • 10. Data: 2023-04-27 07:37:14
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-04-2023 o 18:55, J.F pisze:
    > On Wed, 26 Apr 2023 16:29:46 +0200, nadir wrote:
    >> W dniu 26.04.2023 o 06:31, Cavallino pisze:
    >>> https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/spadek-pojemn
    osci-baterii-w-teslach-12-proc-po-320-tys-km-tylko-d
    laczego-ciagle-dostajemy-stare-dane-dla-modeli-s-x/
    >>>
    >>> Wychodzi że baterie z Tesli na powerwalle przeznaczać by trzeba po
    >>> milionie kilometrów (i nadal będą miały 60% pojemności)....
    >>
    >> Tesla to sobie różne banialuki może wypisywać. W moim elektryku po 12
    >> latach eksploatacji i przejechaniu 80tys. kilometrów zasięg spadł o
    >> połowę od fabrycznego. Mimo, że pojemność całego akumulatora spadła
    >> "tylko" o jakieś 20-30 procent. Wiele zależy od sposobu ładowania i
    >> użytkowania samochodu.
    >
    > Ale teslę masz?

    Nie ma, 12 lat temu Tesli jeszcze nie było.
    Pierwsze Tesle S pochodzą z 2012 roku.

    >
    > Bo ze jest rózna jakosc baterii, to nie dziwi.

    To nawet nie chodzi o jakość baterii.

    Tylko o jej i samochodu konstrukcję.

    To mógł być jakiś badziew ba akumulatorach kwasowych wręcz.
    A jeśli nie i np. był to Leaf z początków produkcji, czy trojaczek - to
    to nie ma chłodzenia baterii, a o BMS dbających o jej stan, oraz
    chłodzeniu nikt nawet nie myślał.

    Inna epoka.

    To tak jakby o współczesnych ice wypowiadać się bazując na
    doświadczeniach z Forda T.

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: